سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دکتر سلام/ واکسن های آنفلوآنزا سبب ایمنی کامل نمی گردند


  X  

دکتر سلام/ واکسن های آنفلوآنزا سبب ایمنی کامل نمی گردند

باشگاه خبرنگاران/ هرساله با شروع فصل پاییز،تجویز و مصرف واکسن های آنفلوآنزا آغاز می گردد که افراد با شرایط خاص و تجویز پزشکان می توانند با مراجعه به داروخانه های سطح کشور این واکسن ها را تهیه نمایند.
آنفلوآنزا یک بیماری حاد تنفسی است که به سرعت می تواند منتشر شده و عامل آن گونه های مختلف ویروس است که علائم بیماری بسیار شبیه سرماخوردگی بوده و بصورت ناگهانی و با تب و سردرد و خستگی بدن آغاز می گردد.
دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران نیز با اشاره به اینکه در مورد آنفلوآنزا معمولا تب بالای 38 درجه سانتی گراد وجود دارد ؛ می گوید : در صورت عدم درمان و یا استراحت کامل بیمار، می تواند منجر به عفونت های گوش و سینوس و حتی عوارض قلبی و تنفسی گردد.
وی با بیان اینکه واکسن های آنفلوآنزا تا حدی از ابتلا به بیماری پیشگیری کرده و سبب ایمنی کامل نمی گردند تصریح می کند: موارد منع مصرف واکسن شامل وجود سابقه حساسیت به مواد موثره واکسن و تخم مرغ بوده ودر شرایطی که فرد دارای بیماری با تب بالا و یا عفونت حاد باشد باید تا زمان بهبودی کاملا از تلقیح واکسن پرهیز نماید.

وی روش تلقیح واکسن را تزریق داخل عضله یا بصورت زیر جلدی عمیق عنوان کرده و اظهار می کند : میزان مصرف واکسن در بزرگسالان و کودکان 36 ماه و به بالا معادل یک دوز کامل( 0.5 سی سی )بوده ودر اطفال 6 - 35 ماه ، یک دوزنصف( 0.25 سی سی )تزریق می گردد.
به گفته سجادی در صورتیکه کودکان قبلا واکسینه نشده باشند باید دوز دوم حداقل یک ماه بعد از نوبت اول تلقیح شود و شرایط نگهداری واکسن در یخچال و دمای بین 2-8 درجه سانتی گراد بوده و باید از یخ زدگی واکسن جلوگیری شود.
دبیر انجمن داروسازان ایران در خصوص فرم موجود واکسن در بازار دارویی ایران می گوید : فرم موجود در بازار دارویی کشور بصورت محلول آماده تزریق و سرنگ پرشده به مقدار0.5 سی سی است .


ویدیو مرتبط :
واکسن آنفلوآنزا...خوب یا بد؟