سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تصویر کهکشان راه شیری بر فراز پاسارگاد


یک عکاس نجومی ایرانی، تصویر زیبایی از کهکشان راه شیری را بر فراز پاسارگاد به نمایش گذاشته است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیررضا کامکار، این تصویر را 13 اوت 2015 (22 مرداد) در سایت فرهنگی پاسارگاد در شیراز ثبت کرده است.

کامکار اظهار کرد: جو باستانی پیش‌زمینه در ترکیب با آسمان پرستاره بالای آن و اندیشیدن در مورد اینکه مردم دوران هخامنشی چگونه آسمان را تماشا می‌کردند، به من حس خوبی در مورد این تصویر می‌دهد.

کهکشان راه شیری یک کهکشان مارپیچ میله‌ای است که حدودا از 400 میلیارد ستاره و از جمله خورشید تشکیل شده است. این ستارگان همراه با گاز و غبار، از روی زمین شبیه به نواری از نور در آسمان هستند. قطر این کهکشان بین 100 هزار تا 120 هزار سال نوری است و در مرکز آن یک ابرسیاهچاله غول‌پیکر آرمیده که 4.5 میلیون برابر جرم خورشید است.

کامکار در مورد آغاز اشتیاق خود به ستاره‌شناسی اظهار کرد: من از کودکی به آسمان شب علاقه داشتم. برای 17 سال در شهری کوچک زندگی می‌کردم و می‌توانستم آسمان پرستاره را از حیاط پشتی ببینم. اکنون حدود شش سال است که کار عکاسی نجومی انجام می‌دهم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
منظره کهکشان راه شیری از فراز کوهستان