سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تجدیدچاپ پرفروش‌ترین رمان فرانسه در ایران


تجدیدچاپ پرفروش‌ترین رمان فرانسه در ایرانکتابستان/ چاپ دوم رمان «زخم داوود» اثر سوزان ابوالهوی با ترجمۀ فاطمه هاشم‌نژاد که پرفروش‌‌ترین رمان سال ۲۰۰۹ فرانسه بوده، از سوی نشر آرما راهی بازار کتاب شد.
دو عنوان از کتاب‌های نشر آرما تجدید چاپ شده و از سوی این ناشر راهی بازار کتاب شده است.

یکی از کتاب‌های تجدید چاپ شده کتاب «تاریخ معاصر ایران» است که برای دهمین مرتبه راهی بازار کتاب شده است. این کتاب را موسی نجفی و موسی حقانی تألیف کرده‌اند.
موسی نجفی و موسی حقانی تاریخ معاصر ایران را از لحاظ زمانی کمی گسترده‌­تر از 200 یا 300 سال اخیر می­‌بینند و برای بررسی تاریخ معاصر ایران به دورۀ صفویه به بعد رجوع می­‌کنند.

همین نگاه در مرور مختصر تاریخ در کتابِ «تاریخ معاصر ایران» حاکم بوده است. بنابراین در کتابِ «تاریخ معاصر ایران» مخاطب تاریخ را از زمان صفویه تا به امروز مرور می‌کند.

رمان «زخم داوود» اثر سوزان ابوالهوی با ترجمۀ فاطمه‌ هاشم‌نژاد که نمایشگاه کتاب برای اولین مرتبه به مخاطبان ارائه شد نیز به چاپ دوم رسیده است.

این رمان که بنا بر اعلام ناشر پرفروش‌ترین رمان سال 2009 در فرانسه بوده سرگذشت یک خانواده پیش از اشغال فلسطین تا سال‌های اخیر را روایت کرده و به ظلم‌هایی که بر آنها بعد از اشغال توسط صهیونیست‌ها شده، که نمادی کوچک شده از خانواده بزرگ فلسطین هستند، اشاره می‌کند.

«امل» شخصیت اصلی این رمان دختری است که در روستایی از روستاهای فلسطین به دنیا می‌آید و در طول زندگی تجربیات متفاوتی را از سر می‌گذراند. او یکی از دو برادر بزرگ خود را برای مدتی از دست می‌دهد و با تنها برادرش روزگار سپری می‌کند.

در طول مسیر رمان که خواننده با جنایت‌های رژیم صهیونیستی روبرو می‌شود امل نیز رشد و نمو پیدا می‌کند و بزرگ می‌شود. این سیر تاریخی که در «زخم داوود» دیده می‌شود تا پیش از این در میان کتب فارسی با صبغه ادبیات کمتر دیده شده بود که تاریخ فلسطین با زبان ادبیات برای خواننده بیان شود.

این رمان نیز برای دومین مرتبه از سوی نشر آرما راهی بازار کتاب شده است.



منبع: کتابستان


ویدیو مرتبط :
کودک 44ام، فیلمی بر اساس پرفروش ترین رمان