سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



یارانه تجاری برای صادرات به روسیه


یارانه تجاری برای صادرات به روسیهاقتصاد نیوز/ نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه خبر داد که دولت برای صادرات محصولات غیرنفتی به‌ویژه کشاورزی به روسیه یارانه در حوزه حمل‌ونقل در نظر گرفته است.

روسیه به عنوان یکی از شرکای تجاری ایران در چند وقت اخیر به عنوان یکی از اهداف اصلی مقاصد کالاهای صادراتی ایران مدنظر قرار گرفته است. در همین مورد دولت هم حمایت‌هایی را برای تجار فعال در این عرصه در نظر گرفته که از جمله آنها به گفته نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه یارانه در حوزه حمل‌ونقل برای صادرات به روسیه است.

در همین مورد قدیر قیافه در مصاحبه با رادیواقتصاد اظهار کرده است: دولت برای صادرات محصولات غیرنفتی به‌ویژه کشاورزی به روسیه یارانه در حوزه حمل‌ونقل در نظر گرفته اما این یارانه باید به کالاهایی اختصاص یابد که ایران در تولید آنها مزیت دارد و بازارهای هدف آنها رو به گسترش و توسعه است.

وی اضافه کرد: اینکه به طور فله‌ای به همه کالا‌ها یارانه داده شود نمی‌تواند اثر بخشی زیادی داشته باشد. به منظور تسهیل در تردد بازرگانان ایران و روسیه و افزایش مبادلات تجاری؛ پروازهای منظم هوایی میان ایران و فرودگاه‌های مسکو، سن پترزبورگ و سوچی برقرار شده است و پرواز به آستاراخان نیز برقرار می‌شود.

قدیر قیافه افزود: از ابتدای سال جدید شمسی پرواز ایران به مقصد آستاراخان با هفته‌ای یک پرواز برقرار می‌شود.

وی خواستار استفاده از دیدگاه‌های این اتاق مشترک در ساماندهی برنامه‌های توسعه صادرات به روسیه شد و گفت: باید همه سیاست‌ها و طرح‌ها به طور مستمر پالایش و اسیب‌شناسی شود تا بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

قیافه گفت: همچنین باید میان مراکز و قطب‌های تولید مصرف کشاورزی دارای مزیت در ایران و همچنین بازارهای هدف اصلی در روسیه و در استان‌های مختلف این کشور رابطه تجاری تعریف شود.

وی یادآور شد: همچنین برخی کالاهای کشاورزی و صیفی را باید از طریق هوایی و با سرعت زیاد به بازارهای هدف منتقل کنیم و برخی کالا‌ها نیز با روشهای دیگر مانند حمل و نقل جاده‌ای و دریایی قابل انتقال است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: اقتصاد نیوز


ویدیو مرتبط :
منفی شدن تراز تجاری و پیشی گرفتن آمار واردات از صادرات در کشور