علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تبدیل شرکت های دانش بنیان نوپا به تولیدی امکان پذیر است


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، 'محمد صاحبکار خراسانی' روز شنبه در جلسه پرسش و پاسخ شرکت های دانش بنیان در مراسم دومین رونمایی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان افزود: اکنون 400 شرکت دانش بنیان در نوبت ارزیابی قرار دارند و هنور دور نخست ارزیابی شرکت ها تمام نشده و تا اطلاع ثانوی شرکت های تایید شده می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده برای شرکت های دانش بنیان اسفتاده کنند.
وی افزود: در دو ماه آینده در نظر داریم فرآیند ارزیابی مجدد شرکت های دانش بنیان را آغاز کنیم و این فرآیند رفت و برگشتی موجب بهره وری شرکت های دانش بنیان و کل جامعه می شود، حال ان که شرکت ها با داشتن شرایط لازم اعم از داشتن سه نیروی بیمه شده در شش ماه اخیر و داشتن اظهارنامه مالیاتی در خصوص محصولات دانش بنیان، می توانند از نوپا به تولیدی تبدیل شوند.
صاحبکار افزود: راه اندازی میز مشاوره گمرکی برای استفاده شرکت های دانش بنیان و نیز برپایی کریدور صادراتی از دیگر خدماتی است که در کارگروه ارزیابی صلاحیت شرکت های دانش بنیان برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از بین دو هزار شرکت دانش بنیان تاکنون 400 شرکت برای استفاده از مزایای 12 گانه کریدور صادراتی به سایت کارگروه ارزیابی شرکت ها مراجعه و نام نویسی کرده اند.

** ارائه 60 درصد هزینه حضور مدیران شرکت های دانش بنیان در دوره های آموزشی
صاحبکار خراسانی با اشاره به ارزیابی توانایی شرکت ها گفت: براساس ارزیابی انجام شده، شرکت ها در هشت مورد اعم از ندانستن قانون کار، تامین اجتماعی و مالیات مستقیم با مشکلاتی مواجه بوده اند، بنابر این از سوی این کارگروه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 60 درصد هزینه شرکت مدیران در دوره های آموزشی برای آشنایی با مشکلات و رفع آنها پرداخت می شود.
وی یادآور شد: اولین دوره آموزشی در پاییز امسال در هشت سرخط برگزار و دوره زمستانی آن نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

** ارائه مشاوره مالیاتی به شرکت های دانش بنیان
صاحبکار افزود: در سال 93 یک هزار و 200 شرکت برای معافیت مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شدند، ارائه لیست مالیاتی کاری بسیار دشوار است بنابر این برای انجام معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان مشاور مالیاتی به صورت تمام وقت از طریق تلفنی و حضوری برای ارائه مشاوره به شرکت های دانش بنیان در این کار گروه دیده شده و خدمات ارائه می دهند.
وی یادآور شد: برای تقویت سیستم حسابرسی و حسابداری شرکت ها دوره های آموزشی متعددی در زمینه حسابرسی و حسابداری در نظر گرفته شده و اکنون در حال اجرا است.
وی یادآور شد: مالیات بر ارزش افزوده شامل معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان نمی شود زیرا ما اعتقاد داریم که مالیات بر ارزش افزوده را مصرف کننده می دهد در صورتی که معافیت مالیاتی شامل مالیات مستقیم شرکت های دانش بنیان است.
در این جلسه پرسش و پاسخ اعضای صندوق نوآوری وشکوفایی به برخی از سووالات مدیران شرکت های دانش بنیان پاسخ دادند.
علمی**9340**1540**2017

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید از شرکت های دانش بنیان 2