سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



ارایه «گزارش آسیب‌های اجتماعی» به رهبر انقلاب


سلامت نیوز: رشد صعودی آسیب‌های اجتماعی، مسوولان را به تكاپو برای كنترل این پدیده واداشت. روز گذشته حسینعلی امیری؛ قائم‌مقام وزیر كشور در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد كه به تازگی و طی دو جلسه، گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی كشور در حضور مقام معظم رهبری و مسوولان ارشد نظام ارایه شده است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه اعتماد در ادامه نوشت: وی ضمن آنكه از توضیح درباره جزییات این جلسات و راهكارهای ارایه شده برای كنترل آسیب‌های اجتماعی خودداری كرد افزود: «همواره موضوع آسیب‌های اجتماعی در شورای اجتماعی كشور كه به‌ ریاست وزیر كشور برگزار می‌شود، در تاریخ‌های مقرر پیگیری شده و با توجه به وضعیت موجود و اقدامات انجام شده، گزارش مفصلی از وضعیت موجود تهیه شده است. به‌ دنبال تهیه این گزارش، گزارش مذكور در دو جلسه كه در بالاترین سطوح نظام و با حضور بالاترین مقام‌های كشور برگزار شد، ارایه شده است.

در این جلسات و پس از بررسی‌های انجام شده، دستگاه‌های مختلفی مكلف شدند تا آسیب ‌شناسی‌های انجام شده و راهكارهای ارایه شده برای حل این آسیب‌ها را پیگیری كنند و نتایج آنها را در زمان مشخص شده به مقامات عالی نظام ارایه دهند.» امیری این توضیحات را یك روز پس از جلسه غیرعلنی مجلس برای استماع گزارش سید مرتضی میرباقری؛ معاون اجتماعی وزیر كشور درباره وضعیت آسیب‌های اجتماعی ابراز كرد. جلسه‌ای كه نمایندگان ملت، شنونده و بیننده گزارش مكتوب و تصویری میرباقری درباره وضعیت آسیب‌های اجتماعی كشور بودند و مهر گزارش داد كه عبدالرضا مصری؛ سخنگوی هیات رییسه مجلس در توضیح مختصری درباره جزییات این گزارش كه بر مبنای ١٠ آسیب اجتماعی تدوین شده و پیش از طرح در مجلس، به مقام معظم رهبری تقدیم شده بود به خبرنگاران گفته بود: «در این جلسه تحقیقات مختلفی كه توسط دستگاه‌های گوناگون در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته، به صورت یكپارچه و منسجم مطرح شد. جمع‌‌بندی این تحقیقات و پژوهش‌ها در وزارت كشور صورت گرفته و در این گزارش در رابطه با حاشیه‌‌نشینی و آسیب‌های آن در سكونتگاه‌های غیرمجاز تحلیلی ارایه شد و یادآوری شد كه این معضل در حاشیه اكثر شهرهای بزرگ كشور ایجاد شده است؛ همچنین موضوع بیكاری و شاخص‌های آن در مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها نیز در گزارش آمده است. از جمله نكات مطرح در این گزارش، موضوع آسیب‌های ناشی از اختلاف آمارهای میانگین بیكاری یك استان و بیكاری شهرستان‌های آن استان است كه به تفصیل در گزارش آمده در این پژوهش همچنین رابطه میان تحصیلات افراد و بیكاری نیز بررسی شده كه بر اساس آن متاسفانه تحصیلكرده بیكار بیشتر داریم.

در این گزارش اعلام شد كه طلاق در مناطق خیلی برخوردار بیشتر اتفاق می‌افتد و این نشان می‌دهد كه عامل طلاق الزاما مسائل اقتصادی نیست. موضوع خشونت‌های اجتماعی و خشونت‌های جنسی و آسیب‌های ناشی از آن هم در گزارش وزارت كشور بود و موضوع تراكم و ازدیاد پرونده‌های قضایی با توجه به كنار رفتن ساختارهای سنتی حل و فصل اختلافات نیز از دیگر مواردی است كه در این گزارش آمده است؛ به طوری كه امروز حدود ۱۵ میلیون پرونده در محاكم قضایی داریم كه منجر به اطاله دادرسی می‌شود.» مصری افزوده بود: «در این گزارش نظر مردم درباره اعتماد آنها به گروه‌های مختلف اجتماعی نیز دریافت شده كه بر این اساس بالاترین میزان اعتماد مردم، به گروه معلمان و مدرسه بوده است.

مساله تمركزگرایی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تولیدی در پنج‌دهه اخیر و آسیب‌های این تمركزگرایی از دیگر موارد مطرح شده در این گزارش است كه نشان می‌دهد تمركزگرایی باعث تخلیه نیروی انسانی از برخی مناطق و افزایش مهاجرت شده است. نقطه قوت گزارش وزارت كشور این بود كه برای هر كدام از این آسیب‌ها، راهكارهایی به صورت متناسب در نظر گرفته شده و نمایندگان نیز به یك دیدگاه مشترك برای حل این آسیب‌ها رسیدند.» یكشنبه شب هم جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران تشكیل شده بود كه سید حسین هاشمی؛ استاندارد تهران و رییس این شورا از جمع‌آوری شش هزار معتاد تهرانی تا پایان آذر ماه و انتقال آنها به مراكز نگهداری ایجاد شده، تشكیل بانك جامع اطلاعاتی معتادان متجاهر تهرانی همراه با ثبت اثر انگشت آنها تا پایان سال جاری و راه‌اندازی مركز نگهداری زنان معتاد خبر داد.


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟