آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



غذای اصلی/ «دلمه پیاز سفید»؛ با هر ماده غذایی می توان دلمه پخت


  X  

تاریخ خبر : شنبه 1394.08.16 - 13:34

غذای اصلی/ «دلمه پیاز سفید»؛ با هر ماده غذایی می توان دلمه پخت

سوران/ چی لازم دارم:
گوشت گوساله=200گرم
روغن یا کره=ربع پیمانه
پیاز سرخ کرده=2تا3 قاشق سوپخوری
فلفل سیاه=نصف قاشق چایخوری
سبزی دلمه خرد شده=100گرم
رب گوجه فرنگی=نصف قاشق چایخوری
نمک=1قاشق چایخوری
آب لیمو=3تا4 قاشق سوپخوری
شکر=1قاشق سوپخوری
برنج=ثلث پیمانه
آب گوشت یا آب=1پیمانه
پیاز درشت=3تا4 عدد
آب برای پخت دلمه=2 پیمانه
چطور بپزم:
گوشت را بسیار ریز خرد کنید .کره را در تابه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید و سبزی دلمه و رب گوجه فرنگی را هم اضافه کنید و خوب تفت دهید.
در آخر،نمک،آب لیمو و شکر را نیز بیفزایید وپس از یکی دو تفت برنج شسته شده وخیس کرده را همراه یک پیمانه آب گوشت به مواد بیفزایید و اجازه دهید مایه با در بسته و حرارت ملایم بجوشد و آب آن کشیده شود.
پیازها را پوست بکنید و داخل آن را خوب خالی کنید .سپس با مایه گوشت داخل آنرا پر کنید .همین طور می توانید پیازها را از وسط طوری قاچ کنید که برش چاقوی شما به انتهای پیاز نرسد و این پیاز را داخل آب جوش بیندازید تا بپزد و نرم شود.
سپس آن را لایه لایه کنید و کمی از مایه گوشتی داخل آن را بریزید و آن را بپیچید و داخل قابلمه بچینید .در هر دو صورت 2 پیمانه آب روی پیازها بریزید و در ظرف را بگذارید و پیازها را یک ساعت با حرارت ملایم بپزید.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
آموزش پخت دلمه با دلمه پیچ دلمر ترکیه -نیازکو