آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ دستور تهیه « دسر کدو تنبل با بیسکویت»


میز اردور/ دستور تهیه « دسر کدو تنبل با بیسکویت»سوران/ چی لازم دارم:
کدو تنبل= 1 کیلو
شکر= 1 لیوان
مغز گردو =نصف لیوان
بیسکویت پتی بور= 2 بسته
موز =2 عدد
کرم شکلاتی= مقدار دلخواه
چه جوری درست میشه:
کدو تنبل را پوست می گیریم و خرد می کنیم و با یک لیوان شکر بدون آب با شعله ملایم به مدت 15 دقیقه می پزیم وله می کنیم. در آخر هم مغز گردوی کمی خرد شده و نصف 1 بسته بیسکویت راکه خرد کردیم به کدو اضافه می کنیم و 10 دقیقه می گزاریم خنک شود.
در این فاصله کیسه فریزر را از وسط با زمی کنیم تا یک لا شود و روی میز پهن می کنیم و بقیه بیسکویت را در سه ردیف روی نایلون فریزرکنار هم می چینیم ( به صورت افقی). سپس نصف موادی را که آماده کرده ایم روی ردیف وسط میریزیم ، موز ها را پوست گرفته وبا یک برش عمودی به دو قسمت تقسیم می کنیم و هر برش را روی مواد قرارمی دهیم و نصف دیگر مواد را هم روی آن می ریزیم.
بیسکویتهای کناری را به کمک نایلون فریزر جمع می کنیم و از پهلو روی مواد می چسبانیم تا به شکل مثلث شود. به کمک نایلون دسر را بلند میکنیم و داخل سینی میگزاریم و سپس سینی را داخل یخچال قرار می دهیم تا دسر خنک شود. (2 ساعت).
هنگام سرو دسر نایلون را از آن جدا میکنیم و به اندازه هر بیسکویت برش میزنیم و با کرم شکلاتی یا خامه و پودر پسته تزیین می کنیم. (تزیین به سلیقه خودتان. من با شکلات صبحانه یه کم شل شده تزیین کردم.)
البته من این دسر را با سیب هم درست کردم . یعنی به جای کدو5 عدد سیب رنده شده را کمی پختم و مراحل بعدی را عینا انجام دادم. خیلی عالی شد. ( برای کسانی که کدو تنبل دوست ندارند )
می توانید مواد را با توجه به تعداد کم یا زیاد کنید.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: سوران


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه دسر با بیسکویت‬‎