سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معارضان داخل سوریه: عربستان به دلیل حمایت از تروریسم نمی تواند بخشی از راه حل سیاسی باشد


به گزارش خبرنگار تسنیم از دمشق، گروههای معارض داخل سوریه روز گذشته نشستی با عنوان "صدای داخل" در هتل "شیراتون" دمشق برگزار کردند. این نشست با مشارکت گروهی از نیروها و احزاب معارض سوری و با حضور نمایندگانی از سفارتخانه های روسیه، چین، ایران، مصر، عراق، ونزوئلا، اندونزی، چک، سودان و سازمان آزادیبخش فلسطین برگزار شد.

عربستان در قتل عام مردم سوریه شریک است

رؤسای احزاب معارض که در این نشست حضور یافته بودند، تاکید کردند: کنفرانس ریاض که میزبان گروههای مسلح و احزاب خارجی موسوم به معارض بود، کنفرانس مشکوکی است که برخاسته از خواسته های مردم سوریه نیست بلکه تحت تاثیر کشور میزبان است. کسانی که به عربستان رفتند معارض سوری نیستند زیرا این کشور در قتل عام مردم سوریه شریک است و نه تنها بی طرف نیست بلکه از تروریسم حمایت می کند بنابراین نمی تواند بخشی از راه حل سیاسی باشد.

شرکت کنندگان در این نشست گفتند که معارضان داخل همانند مردم سوریه در معرض حملات تروریستی و فقر و سایر مشکلات مواجهند بر عکس کسانی که خود را معارضان خارج می نامند اما هیچ وقت جنایتهای هم پیمانان خود را محکوم نکردند و چشمشان را به روی از بین رفتن تاریخ و تمدن سوری ها بستند.

رؤسای احزاب معارض سوریه همچنین تاکید کردند که آنها کنفرانسهایی را که در خاک این کشور برگزار می شود قبول دارند.

رؤسای احزاب معارض سوریه همچنین خواستار گفتگو برای رسیدن به راه حل سیاسی با مشارکت تمامی گروههای سوری و فعال کردن پرونده آشتی ها و تشکیل دولت وحدت ملی متشکل از معارضان و دولت و ارسال مواد غذایی و درمانی به مناطق تحت محاصره شدند.

کنفرانس ریاض به معنای نادیده گرفتن صداهای داخل است

شرکت کنندگان با صدور بیانیه ای پایانی اعلام کردند: ما از هرگونه راه حل سیاسی به منظور نجات سورییه تروریسم و ویرانی حمایت می کنیم و ما به مقاومت خود در کشورمان ادامه می دهیم و صدای مردم سوریه که با خون و امنیتشان بهای این جنگ کثیف تحمیل شده از سوی کشورهای منطقه ای و غربی بر آنها را پرداخت کرده اند به گوش جهانیان می رسانیم.

در این بیانیه همچنین آمده است که اقدام عربستان در برگزاری کنفرانس ریاض با نادیده گرفتن صداهای داخل سوریه منعکس کننده اقدامات جانبدارانه و غیر بی طرفانه این کشور است که هدف از آن نادیده گرفتن صدای حقیقی برخاسته از داخل سوریه و تشکیل کارگروهی است که بیانگر خواسته های مردم سوریه و آرزوهای آنها در رهایی از این جنگ ویرانگر نیست.

بر اساس این بیانیه، شرکت کنندگان بر سر ارسال نامه ای به استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور که متضمن اسامی نمایندگان آنها برای شرکت در هرگونه گفتگوی سیاسی درباره بحران کشور است به توافق رسیدند. معارضان سوری تاکید کردند که نادیده گرفتن این اسامی که به نماینده سازمان ملل تقدیم خواهد شد، منجر به شکست هرگونه تلاش سیاسی می شود.

برجسته ترین احزابی که در این کنفرانس شرکت کردند عبارتند از : حزب "التضامن" (حزب همبستگی)، حزب "الشباب الوطنی السوری" (حزب جوانان ملی سوری)، حزب "الشباب للعدالة و التنمیه" (حزب جوانان برای عدالت و توسعه)، حزب "سوریا" الوطن، "هیئة العمل الوطنی الدیمقراطی" ( هیئت کار ملی دموکراتیک)

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اسد: عربستان، قطر و ترکیه از تروریسم حمایت می کنند