سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فتو آی تی/ کالبدشکافی گوشی هوشمند اکسپریا ‌Z5 سونی


فتو آی تی/ کالبدشکافی گوشی هوشمند اکسپریا ‌Z5 سونی

اگر کنجکاو هستید که بدانید سونی چه مهندسی سخت‌افزاری را در ساخت گوشی اکسپریا زد 5 که به نوعی پرچم‌دار جدید ژاپنی‌ها نیز محسوب می‌شود به کار گرفته، با ادامه مطلب همراه باشید.

فارنت/ اگر به خاطرتان باشد شرکت سونی حدود یک ماه پیش در روند جریان برگزاری مراسم IFA 2015 شهر برلین، سری جدیدی از محصولات اکسپریا را به‌طور رسمی معرفی کرد.

سه گوشی هوشمند پرچم‌دار اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 پریمیوم و اکسپریا Z5 کامپکت جدیدترین محصولات این شرک ژاپنی به شمار می‌آیند که سونی حساب ویژه‌ای بر روی آن‌ها باز کرده به طوری که احتمال کنار گیری این شرکت از بازار گوشی‌های هوشمند در صورت عدم استقبال کافی از این سری دور از انتظار نخواهد بود.

حال که سری جدید اکسپریا سونی چندیست به صورت رسمی وارد برخی بازارهای هدف از جمله ایران گردیده، کارشناسان iFixit این فرصت را به دست آورده‌اند تا برای پی بردن به ساخت دار داخلی یکی از آن‌ها، اکسپریا ‌Z5 را مورد عمل کالبدشکافی قرار دهند؛ البته اگر این عمل بر روی اکسپریا Z5 پریمیوم صورت می‌گرفت بدون شک جذاب‌تر بود زیرا بسیاری خواهان پی بردن به سیستم خنک‌کنندگی این گوشی به منظور مهار کردن گرمای تراشه و نمایشگر 4K آن هستند.

در هر حال همان‌طور که در بخش تصاویر مشاهده می‌شود، کار کالبدشکافی با خارج کردن شیار سیم‌کارت آغاز شده و سپس نوار نگاه دارند قاب پشتی با کمی گرما قدرت خود را از دست خواهند داد به طوری که قاب آن با یک دستگاه عادی مکش به راهی از جای خود در می‌آید.

سونی طبق روال همیشه از استانداردهای مرسوم در چینش قطعات داخلی گوشی‌های خود پیروی کرده به طوری که تعمیر کاران برای از جای درآوردن قطعات احتمالی معیوب با مشکل چندانی مواجه نخواهند شد.

نکته قابل توجه دیگر در این تصاویر، به کار گیری لوله‌های مسی خنک‌کننده تراشه اصلی و لنز دوربین است که برای آن امکان ضبط تصاویری با وضوح 4K را به مدت 10 دقیقه فراهم می‌کند.

لازم به یادآوریست که نسخه استاندار اکسپریا زد 5 سونی از سخت‌افزاری همچون نمایشگر 5 اینچی با فول اچ‌دی، پردازنده هشت هسته اسنپ‌دراگون 810، 3 گیگابایت حافظه رم، 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، سنسور اثر انگشت ادغام شده با کلید قفل صفحه‌نمایش، دوربین اصلی 23 مگا پیکسلی، دوربین سلفی 5 مگا پیکسلی و باتری 2900 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و از چندی پیش در رنگ‌های سفید، طلایی و سبز شیمی راهی بازار شده است.


ویدیو مرتبط :
نگاهی به گوشی سونی اکسپریا Z5 Premium