سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صفارهرندی: خطرناک‌ترین جریان بازی رندانه با فهم مردم است


صفارهرندی: خطرناک‌ترین جریان بازی رندانه با فهم مردم است

مهر/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه خطرناکترین جریان بازی رندانه با فهم مردم است، گفت: آنانی که وظیفه انتقال واقعیت ها به مردم را دارند کوتاهی نکنند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی میهمان ویژه همایش استکبارستیزی و مقابله با توطئه های استکبار جهانی بود که به همت بسیج اساتید پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، عصر روز گذشته برگزار شد.

وی در این همایش پاسخگویی سوالات بسیاری از دانشجویانی در خصوص موضع مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با استکبارستیزی و مبارزه با زیاده خواهی های آمریکا، تهدیدات شیطان بزرگ بر علیه ایران بود. صفارهرندی در خصوص رسانه ای های دستگیر شده توسط اطلاعات سپاه نیز اظهار نظر کرد.

صفارهرندی در پاسخ به این پرسش که کارکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا با توجه به نوع تفکرات مدیریت ارشد این مجمع را چگونه تحلیل می کنید، گفت: کار مجمع به گونه ای نیست که رییس مجمع بخواهد کارکردی خاص تعریف کند. کارکرد اصلی مجمع در تدوین سیاست های کلی نظام و سیاست های کلی حاکم بر برنامه خلاصه می شود وقتی این برنامه ها در مجمع به رایزنی گذاشته می شود دارای فرایندی کاملا مستقل از تَحکم یک شخص است.

وی در ادامه گفت: وقتی برنامه ها تهیه شد به محضر مقام معظم رهبری ارسال می شود و با توجه به اینکه سیاست های کلی نظام طبق قانون توسط رهبری تعیین می شوند ایشان با مجمع تشخیص مصاحت نظام مشورت می کنند مجمع یک جمع را تشکیل می دهد و به تنهایی تصمیمی اتخاذ نمی شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای مجمع این است که اگر اختلافی میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد ورود پیدا می کند و به نفع یکی از طرفین رای می دهد در موارد نادری خودش دو بند جدید اضافه می کند و مشکل را برطرف می کند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از کارهای مجمع تشخیص مصلحت نظام این است که اگر از سوی مقام معظم رهبری معضلی به مجمع ارجاع داده شود باید فکر کنیم و در خصوص آن معضل به ایشان مشورت دهیم.

دسترسی مردم به اطلاعات بیش از گذشته است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که به نظر شما خطرناکترین جریان مخالف با امر تدوام مبارزه با استکبار چه جریانی است و مندایان و سردمداران این جریان چه کسانی هستند و راه های مبارزه و معالجه این جریان چیست، گفت: در جامعه سطح دانش مردم نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است دسترسی مردم به اطلاعات بیشتر شده و این یک فرصت است. باید فرصت دانایی را غنیمت بشماریم اما معمولا این فرصت ها تهدیدهایی را هم در دل خود یدک می کشد و در این مورد تهدید شامل سوء استفاده عده ای برای انتقال اطلاعات دورغ و جهل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ارائه برآورهای غلط و جا انداختن محاسبات نادرست در ذهن و دل مردم خطرناک است چرا که مردم گاهی فکر کنند که راه برون رفت از مشکل همین جریان دروغگو است مانند دری که بسته باشد و بخواهیم با هر کلیدی در را باز کنیم و فکر کنیم که همه مشکلات حل شده اند.

صفارهرندی ادامه داد: دولت وعده داد ظرف مدت یکصد روز مردم حاصل تغییرات را خواهند دید این در حالی است که اگر یکهزار روز هم بگذرد تغییری حاصل نمی شود بدترین نوع و خطرناکترین جریان این است که با فهم مردم بازی های رندانه ای شود در این صورت باید نگران باشیم چرا که در توسعه واقعیت نباید فروگذار باشیم به همین منظور به نظر ضروری است آنانی که وظیفه انتقال واقعیات را دارند از این امر کوتاهی نکنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که مشاهده شده است قبل از مذاکرات و توافق، ایالات متحده هر روز به دنبال ایجاد تنش و تهدید ایران به مقابله نظامی به هر طریقی یا از طریق داعش و غیره بوده است به عنوان مقام مسئول در مجمع تشخیص مصلحت نظام آینده این تنش ها را در صورت عدم انجام توافق چگونه ارزیابی نمی کنید، گفت: به درخواست برخی قدرت های بزرگ و برخی از کشورهای دوست و همسایه در مذاکرات منطقه ای که در وین برگزار شد شرکت کرده ایم چرا که آنان معتقد هستند ما کشوری تاثیرگذار در منطقه هستیم به همین منظور ما حاضر شدیم در این نشست وارد گفتگو شویم ولی این قید را گذاشته ایم که با آمریکا به عنوان یک طرف ویژه ملاقات دو جانبه ای نخواهیم داشت مگر ملاقات هایی از جنس آن چیزی که در چارچوب هسته ای به صورت محدود وجود داشت.

تشریح وضعیت گروه رسانه ای دستگیر شده در تهران

وی بیان کرد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه تیم مذاکره کننده هسته ای در این سفر دو یا سه بار با جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا دیدار کرده است و در خصوص مباحث هسته ای و برجام گفتگو کرده اند در رابطه با تحولات سوریه و همچنین تحولات منطقه ملاقات دوجانبه ای نداشته اند.

صفارهرندی گفت: ما مشکلی برای حاضر شدن در محیط بین المللی نداریم و اقداماتی میدانی که باید داشته باشیم را دنبال می کنیم و گمان می کنیم که راه درست هم همین است.

عضو مجمع تشحیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه اطلاعات سپاه، سربازان گمنام امام زمان(عج) گروه تروریستی رسانه ایی را دستگیر کرده اند و در این دستگیر شدگان افرادی منتصب به دولت وجود دارند به نظر شما چگونه راه نفوذ باید مسدود شود، گفت: من اطلاعاتی مستقیمی در این خصوص ندارم. باید منتظر بمانیم تا جریان مسئول در این زمینه اظهار نظر کند. اما آنچه تاکنون شنیده ایم باعث نگرانی است چرا که نشان دهنده این مهم است که منافذی برای ورود اغیار به مناطق ممنوعه کشور وجود داشته و دارد و ربطی هم به دولت خاصی ندارد.

وی ادامه داد: چندی پیش سر و کله فردی به عنوان خبرنگار «واشنگتن پست» در ایران پیدا می شود سر از اندرونی ها در می آورد به طوری که باعث شد نیروهای اطلاعاتی در این خصوص وارد عملیات شوند.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: البته ناگفته نیست که مشابه این اتفاق در دولت قبل نیز اتفاق افتاد. وقتی همسر دکتر فاطمی در سفر به ایران سر از دفتر کار شخصی رییس جمهور در آورد و از میز شخصی رییس جمهور عکس و فیلم تهیه کرد. این قضایا جای نگرانی دارد باید به این سوال جواب روشنی داده شود که چگونه ممکن است یک بانوی ۸۰ ساله به راحتی اقدام به جاسوسی کند؟ پس از این واقعه کاشف به عمل آمد که پسران دکتر فاطمی در سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا مشغول به فعالیت هستند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در خصوص یکی از خبرنگارنی که به تازگی دستگیر شده است باید گفت؛ وی دارای سابقه خاصی در لبنان است کافی است همان سابقه مورد بررسی قرار گیرد متوجه خواهیم شد وی فقط یک خبرنگار نبوده است چرا که قبلیت این را دارد که با سرویس های جاسوسی در ارتباط باشد و به آنها خدمات ارائه کند این چیزهای است که از این پرونده دریافت می شود.


ویدیو مرتبط :
صفارهرندی در جشن دکتر سلام