سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزارش تسنیم از عدم صدور کارت اعتباری خرید کالا توسط سیستم بانکی


گزارش تسنیم از عدم صدور کارت اعتباری خرید کالا توسط سیستم بانکیتسنیم/ رئیس کل بانک مرکزی در حالی از آمادگی سیستم بانکی برای صدور کارت اعتباری خرید کالا سخن می‌گوید که بانک ها با اعلام اینکه قادر به ارائه تسهیلات ارزان قیمت نیستند، تا امروز حتی یک کارت اعتباری خرید کالا هم صادر نکرده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در حاشیه همایش تبیین برنامه ششم توسعه با اعلام اینکه طرح خرید اعتباری کالای ایرانی متوقف و منتفی نشده است، گفته که "بانک‌ها دستورالعمل را دریافت و می‌توانند کارت صدور کنند ".

اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در حالی عنوان شده است که مشاهدات خبرنگار تسنیم از عملکرد بانک‌های مختلف نشان از آن دارد که هنوز یک کارت اعتباری خرید کالا هم توسط سیستم بانکی صادر نشده است.

مسلمی یکی از مسؤلان شعب بانکی با بیان اینکه بانک ها منابع ارزان قیمت ندارند به تسنیم می‌گوید: هزینه پول در خوشبینانه ترین حالت برای سیستم بانکی 21 درصد تمام می‌شود اما چرا دولت توقع دارد ما تسهیلات ارزان قیمت آن هم با ضرر به مردم بدهیم.

وی افزود: سیستم بانکی در سه ماهه پایان سال با هزینه‌های زیادی روبه رو و به هیچ عنوان حاضر به ارائه تسهیلات ارزان قیمت نیست.

این مسؤل بانکی با اشاره به اینکه هنوز یک کارت‌ اعتباری هم توسط سیستم بانکی صادر نشده است، گفت: براساس منطق اقتصادی دولت باید در پایان سال از تزریق نقدینگی به بازار جلوگیری کند تا نرخ تورم افزایش پیدا نکند.

به گزارش تسنیم، دولت تدبیر و امید 25 مهرماه امسال بسته رونق اقتصادی خود را رونمایی کرد که براساس یکی از طرح های این بسته قرار شد کارت اعتباری خرید کالای با دوام ایرانی در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا به این وسیله نه تنها رونق به بازار برگردد بلکه بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی هم مرتفع شود.

مطابق برنامه ریزی‌ها در 18 آبان ماه جزئیات طرح کارت اعتباری خرید کالا توسط وزارت صنعت و بانک مرکزی اعلام شد که مطابق آن در فاز نخست اجرای طرح، حسب تقاضای امور اداری دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی از بانک های عامل پرداخت حقوق کارکنان، فرم‌هایی در اختیار آنان قرار می گیرد که به کارکنان و مستمری بگیرانی که مایل به دریافت کارت خرید کالای ایرانی هستند، ارائه شود. پس از تکمیل و ارسال فرم‌های درخواست متقاضیان توسط دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌های عامل کارت‌ها را صادر کرده و از طریق دستگاه‌های مربوطه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

اعلام جزئیات این طرح باعث شد تا واحدهای تولیدی برای ثبت نام تولیدات خود در سامانه به جنب و جوش بیایند تا شاید از طریق این کارت بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند. اما اجرایی شدن این طرح همکاری دستگاه های مختلف را می طلبید. هر چه زمان می‌گذشت بانک مرکزی، وزارت کار و وزارت صنعت هر یک حرف خود را می زدند و اجرای کارت خرید را به هفته های آینده موکول می کردند.

در حال حاضر بیش از 4 ماه از وعده اجرای کارت اعتباری خرید کالا می‌گذرد و فقط 24 روز به پایان سال باقی مانده است. نزدیک شدن به روزهای پایانی سال برای واحدهای تولیدی حکایت از آن دارد که دیگر فرصتی برای اجرای طرح کارت خرید اعتباری که قرار بود بازار را به رونق برساند نیست.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
کارت اعتباری خرید کالا