سایه سنگین کاهش نقدینگی بر صنعت قطعه سازی خودرو


  X  

تاریخ خبر : جمعه 1394.09.06 - 11:46

سایه سنگین کاهش نقدینگی بر صنعت قطعه سازی خودرو

خبر خودرو/ عضو انجمن قطعه سازان گفت : با تداوم مشکل نقدینگی، همچنان بخشی از واحدهای قطعه سازی کشور در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار دارند.
علی اکبر جوانروح افزود : البته با اقدام دولت برای خروج رکود و رونق بازار خودرو انتظار می رود وضعیت قطعه سازی نیز بهتر شود چرا که بخش زیادی از مشکلات نقدینگی قطعه سازان ناشی از عدم پرداخت مطالبات آنها از سوی خودروسازان است .
وی اظهار داشت : در وضعیت فعلی قطعه سازان ضمن پرداخت بخش عمده نقدینگی حاصل از فروش خودروسازان به قطعه سازان ، انتظار می رود که دولت حمایت تسهیلاتی را از این صنعت داشته باشد.
وی همچنین به تاثیر تصمیم اخیر دولت و حمایت تسهیلاتی از متقاضیان خرید خودرو پرداخت و گفت : حرکت دولت تا حدودی شرایط بازار خودرو را تغییر داد و این تصمیم نشان داد که چرا که بخش زیادی از کاهش تقاضای خودروهای داخلی، ناشی از افت توان مالی جامعه است.
این فعال در صنعت قطعه سازی کشور در ادامه بر لزوم حرکت جدی تر خودروسازان به منظور تولید خودروهای به روز و ارتقاء تکنولوژی در این صنعت تاکید کرد و خاطر نشان کرد : با وجود اینکه بستر و شرایط برای ارتقاء تکنولوژی و روزآمدی در صنعت قطعه سازی ایران وجود دارد اما مسلمااین اقدام نیازمند عزمی جدی است تا شاهد رونق در این صنعت باشیم.
جوانروح تصریح کرد : چنانچه خودروسازان و قطعه سازان بواسطه شرایط ایجاد شده با شرکت های معتبر و صاحب برند همکاری مشترک نمایند قطعا در جریان این همکاری ها محصولاتی را طراحی و تولید می کنند که ضمن پاسخ گویی بخ نیاز مصرف کننده داخلی موجب ، توجه و جلب نظر بیشتر بازارهای صادراتی به این صنعت خواهد شد.
وی همچنین به وجود رانت در بخش تامین قطعات شرکتهای خودروساز پرداخت و گفت : نبود نظارت های دقیق و وجود برخی از نظارت های سطحی بر جریان تامین قطعات و زنجیره تامین خودروسازان متاسفانه موجب ایجاد این گونه رانت ها شده است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
سایه روشن صنعت خودرو