سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور نیروی دریایی در بنادر مختلف یک اقدام سیاسی است/ توسعه سواحل مکران در دستور کار نداجا


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در آستانه 7 آذر (روز نیروی دریایی)، در نشست خبری با حضور خبرنگاران حاضر شد که برخی محورهای سخنان وی به شرح زیر است:

* نیروی دریایی ارتش در 7 آذر 59، عملیات بزرگ مروارید را با موفقیت به پایان می رساند و باعث انهدام کامل نیروی دریایی دشمن بعثی می‌شود. در این عملیات، 2 پایانه نفتی عراق که 90 درصد نفت این کشور در آنجا بود از بین رفت و بزرگترین ضربه به اقتصاد دشمن وارد و عراق محاصره دریایی شد.

* اگر به عراق کمک مالی و تجهیزاتی نمی‌شد، بعد از این عملیات بیشتر از 6ماه نمی‌توانست به جنگ ادامه دهد.

* بعد از این عملیات، کشورهای مختلف می‌خواستند به عراق تجهیزات دریایی بدهند که تا تنگه هرمز هم آمدند اما چون این تنگه در اختیار ما بود، اجازه این کار را ندادیم و به همین دلیل بود که آنها موشک های ساحل به دریا به عراق دادند. آنها به دنبال ضربه زدن به خارک و بندر امام بودند تا مانع صدور نفت ما شوند.

* در طول دفاع مقدس، نداجا 150 عملیات اسکورت کشتی ها را انجام داد.

* بازدیدهای  ما از بنادر مختلف یک اقدام سیاسی، حضور در آبهای آزاد، یک کار بین‌المللی و حضور در سواحل مکران با هدف سازندگی است و ما توسعه سواحل مکران و مسیر اقتدار دریایی ایران را دنبال می‌کنیم چرا که سواحل مکران دروازه طلایی ورود ایران به آبهای آزاد جهان است.

* از سواحل جنوبی تا مدار 10درجه، بعنوان منطقه ماموریت نداجا تعیین شده و ما در هر کجای این منطقه باید از منافع کشورمان دفاع کنیم.

* 2 محور گشت برای نیروی دریای ارتش در این منطقه تعیین شده که یکی محور «امام محمد باقر(ع)» در خلیج عدن و باب المندب و دریای سرخ و دیگری محور «امام جعفر صادق(ع)» در غرب و جنوب هند و در صورت لزوم تا تنگه مالاکا است.

مشروح سخنان فرمانده نیروی دریایی ارتش در همین خبر بروزرسانی خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
سواحل مکران | توسعه سواحل «مکران» پس از تاکید رهبر انقلاب چگونه انجام شده است؟