سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آب به سراب نیلوفر برگشت


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه از بازگشت آب به "سراب نیلوفر" خبر داد.

کاظم علیزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: بارندگی اخیر باعث بازگشت آب به سراب نیلوفر شد.

وی با اشاره به بافت اسفنجی منافذ زمین سراب نیلوفر، اظهار کرد: بارندگی‌های اولیه‌ای که در استان داشتیم فقط صرف اشباع شدن این بافت شده بود و بارندگی اخیر منجر به جاری شدن آب در سراب گردید.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: سراب نیلوفر امسال از تیرماه خشک شد و به دلیل اینکه شرایط خشکسالی امسال نسبت به سال قبل بدتر بود، خشک شدن آن زودتر از سال‌های گذشته رخ داد.

به گفته این مسئول، روند خشک شدن سراب نیلوفر از سال 90 آغاز شد و در این مدت بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری مهم این سراب خصوصا "گل‌های نیلوفر" از دست رفتند.

علیزاده به بارش اخیر برف و یخبندان متعاقب آن اشاره و عنوان کرد: برف و یخبندان بیشترین اثر را برای تغذیه منابع آبی خصوصا منابع آبی زیرزمینی دارد.

وی معتقد است، برف چون به تدریج آب می‌شود منجر به روان آب نمی‌شود، بلکه به تدریج به درون زمین نفوذ می‌کند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بارش‌های اخیر وضعیت بسیاری از سراب‌ها و تالاب‌های استان خصوصا تالاب "هشیلان" را نیز بهتر کرده است.

علیزاده با بیان اینکه خود تالاب هشیلان در فصل گرما کامل خشک شده بود و سراب آن(سراب سبزعلی) نیز تا حدود 90 درصد دچار خشکی شده بود، تاکید کرد: بارش‌های اخیر سراب سبزعلی را 100 درصد و تالاب هشیلان را 60 تا 70 درصد احیاء کرده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خشكیده شدن سراب نیلوفر