فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



قرار است بخشی از بودجه نمایشگاه صرف خرید کتاب از ناشران شود


حمید خرمی، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به هزینه‌کرد رقم صرفه‌جویی شده حاصل از جابه‌جایی نمایشگاه از مصلی به شهر آفتاب گفت:‌ تا جایی که بنده اطلاع دارم و از دوستان شنیده‌ام‌، در جلسات تشکل‌های نشر با مسئولان وزارت ارشاد و نمایشگاه کتاب،‌ مطرح شده است که این بودجه قرار است صرف خرید کتاب از ناشران نمایشگاه بیست و نهم شود،‌ تا اگر با کاهش مخاطب مواجه شدیم،‌ کاهش فروش را جبران کند.

وی ادامه داد: بنابراین انتظار این است که وزارت ارشاد در هزینه‌کرد این بودجه حداقل برای این دوره فشار اقتصادی که به ناشران از این جابه‌جایی وارد می‌‌شود را با خرید کتاب جبران کند‌، به ویژه ناشران دینی که در سال‌های اخیر بازار نامهربانی را تجربه کردند.

خرمی تصریح کرد:‌ مسلم است که برپایی نمایشگاه کتاب تهران در شهر آفتاب اقدامی است که دیر یا زود باید انجام می‌شد،‌ همانگونه که در دوره‌ای از سئول به مصلی نقل مکان شد باید از مصلی هم به جای بهتری می‌رفتیم،‌ اما در دوره نخست برپایی نمایشگاه در شهر آفتاب قطعاً‌ مشکلاتی وجود خواهد داشت‌، از جمله ریزش قابل توجه مخاطبان به دیللی دوری مسافت نمایشگاه با مرکز شهر است که فروش کتاب را نیز بسیار کاهش می‌دهد‌، ما انتظار داریم به نحوی این کاهش فروش کتاب برای ناشرانی که یکسال تمام به امید فروش ده روزه نمایشگاه بودند‌، جبران شود.

وی در پاسخ به اینکه اگر قرار باشد،‌ ارشاد کتاب‌ها را از ناشران خریداری کند،‌ جای مصرف این کتاب‌ها کجا خواهد بود‌، گفت:‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یکسال گذشته خرید چندانی نداشته استف‌ کتابخانه‌های عمومی کتابخانه‌های مساجد و ... به کتاب‌های روز نیاز دارند و باید تجهیز شوند‌، سابق بر این حتی در دوره‌ای که وضعیت اقتصاد نشر خوب بود و ناشران یارانه کاغذ نیز دریافت می‌کردند‌، باز ارشاد از ناشران 500 تا 700 نسخه کتاب خریداری می‌کرد.

خرمی در پاسخ به اینکه پیشنهادهای دیگری نیز از سوی کارشناسان حوزه نشر برای هزینه‌کرد این بودجه مطرح شده است‌، از جمله فراهم‌کردن زیرساخت‌های توزیع در کشور‌، نظر شما در این زمینه چیست؟ گفت:‌ اگر واقعاً این بودجه در شبکه توزیع صرف شود،‌ بسیار عالی است،اکنون ناشران کتاب تولید می‌کنند و در انبارها می‌ماند و خاک می‌خورد،‌ چرا که سیستم توزیع ما مشکل‌دار است‌، اگر سیستم توزیع ساماندهی شود و ارشاد خود بر این سیستم نظارت کند و بخش خصوصی را نیز به کار گیرد،‌ قطعاً‌ هم ناشران راضی خواهند بود و هم کتابفروشان.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
‫حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب کودک ایتالیا‬‎