سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرکوبی مخالفان در تاجیکستان صدای دیدبان حقوق بشر را هم درآورد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دیدبان حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی از جامعه جهانی خواست تا از نقض حقوق بشر در تاجیکستان جلوگیری شود.

در این گزارش آمده است: هیئت های که قرار است در تاریخ 6 می (17 اردیبهشت) در «بررسی دوره ای حقوق بشر در تاجیکستان» شرکت کنند باید در مورد سرکوبی مخالفان در این کشور به طور جدی صحبت کنند و در این مورد به نتیجه مطلوب برسند.

بر اساس این گزارش قرار است در تاریخ 17 اردیبهشت سال جاری کشورهای عضو سازمان ملل متحد در دفتر کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر در «ژنو» وضع حقوق بشر در تاجیکستان را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

در این نشست همچنین به مقامات تاجیکستان تذکراتی در مورد رعایت حقوق بشر داده خواهد شد.

فعالان دیدبان حقوق بشر معتقدند باید برای رعایت حقوق بشر در تاجیکستان به مقامات این کشور اخطار داد و در صورت عدم رعایت با آنها برخورد کرد.

دیدبان حقوق بشر طی گزارش خود به دستگیری و شکنجه مخالفان، آدم ربایی و استرداد منتقدان به کشور و همچنین شکنجه و ارعاب وکلا، روزنامه نگاران و نمایندگان سازمان های غیر دولتی و مسدود شدن پایگاه های اینترنتی اشاره کرده است.

در این گزارش همچنین به شکنجه و بدرفتاری در بازداشتگاه‌ها و زندانهای این کشور نیز اشاره شده است.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
فلسفه حقوق بشر و بررسی اعلامیه حقوق بشر (قسمت چهارم) قابل توجه اصلاح طلبان