سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اهمیت سوال و تذکر به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی از بین رفته و تبدیل به امر عادی شده است


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در همایش مشترک منتخبین مرحله اول و نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صبح امروز در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، با اشاره به تقدیم سه هزار و 500 سوال از دولت در دوره نهم مجلس اظهار داشت: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی سه هزار و 500 سوال از وزرا تقدیم مجلس شد و وزرا هر روز برای پاسخ گفتن به این سوالات در مجلس حاضر می‌شدند و این سوالات  وقت کمیسیون‌های تخصصی مجلس و دستگاه‌های اجرایی را به خود اختصاص داده بود. اگرچه تعداد کمی از این سوالات به صحن علنی‌ آمده است.

وی با بیان اینکه اگر سوال اثربخشی داشته باشد فرآیند بهتری را طی می‌کند، گفت: بیش از 11 هزار تذکر در این دوره مجلس به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی داده شده است که باید بگوییم اهمیت سوال و تذکر از بین رفته و تبدیل به امر عادی شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌ها روزمرگی است که دولت و مجالس بعد از استقرار به آن گرفتار می‌شوند.

انصاری افزود: پیشنهاد می‌کنم که منتخبان مردم در مجلس دهم برای چهار سال آینده برنامه مشابهی مانند برنامه پنج ساله تنظیم کنند تا از یک سو به اصلاح و تنقیح قوانین و از سوی دیگر به سازماندهی امر نظارت کمک کند تا به آسیب‌های مجالس دیگر گرفتار نشویم.

این خبر درحال تکمیل است...

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تذکر نماینده خرمشهر به رئیس جمهور