سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



الزهار: هدف از بستن مرزها، قطع برق و آب و حقوق‌ها در غزه، براندازی مقاومت است


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، منابع رسمی در جبهه دموکراتیک گزارش دادند که بودجه مالی این جبهه که از سوی صندوق ملی سازمان آزادی بخش فلسطین پرداخت می شد، قطع شده است.

این منابع گفتند که این تصمیم تشکیلات خودگردان یک تصمیم سیاسی ناشی از مواضع سیاسی جبهه دموکراتیک است.
پیش از این نیز رباح مهنا یکی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که رئیس تشکیلات خودگردان بودجه مالی این جبهه را به دلیل مواضع سیاسی آن قطع کرده است.

وی گفت که محمود عباس به مسئول صندوق ملی فلسطین ابلاغ کرده است تا بودجه مالی جبهه خلق برای آزادی فلسطین را از ماه فوریه گذشته قطع کند ضمن اینکه ابلاغیه رسمی به این جبهه ارائه نشده و ما از چند روز پیش از این موضوع مطلع شده ایم.

مهنا افزود که این تصمیم عباس اشتباه و بر خلاف منافع ملی است زیرا یک تصمیم انفرادی است و در این باره عباس با کمیته اجرایی مشورت نکرده است.

الزهار: هدف از بستن مرزها، قطع برق و آب و حقوق ها در غزه، براندازی مقاومت است

یک رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که هدف از بستن مرزها، قطع برق و آب و حقوق ها در نوار غزه، براندازی پروژه مقاومت است.

محمود الزهار خاطر نشان کرد که جنبش حماس وارد بازی محورها نخواهد شد؛ چرا که جنبشی مقاومتی است که با بی رحم ترین دشمن که همان رژیم صهیونیستی است، روبروست و نیازمند کمک و حمایت تمامی طرف ها در جهان عرب و اسلام است.

وی افزود حماس هرگز اجازه انتقال حتی یک گلوله از غزه به مصر یا جاهای دیگر را نخواهد داد و برای مقابله با رژیم صهیونیستی به مصر نیاز دارد.

الزهار در پاسخ به سوالی درباره روابط حماس با مصر تصریح کرد که «ما نمی خواهیم بیش از حد به این روابط خوشبین باشیم، اما من فکر می کنم که این روابط در آینده نزدیک شاهد گشایش خواهد بود و کسی از ما نخواسته است که به حفظ امنیت منطقه سینا کمک کنیم.»

وی افزود بر اساس توافق صورت گرفته با مصر، باید جنگ تبلیغاتی علیه جنبش حماس و ملت فلسطین متوقف شود.

یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی

شهرک نشینان صهیونیست امروز سه شنبه نیز از سمت باب المغاربه به مسجد الاقصی یورش بردند و این در حالی است که سازمان های صهیونیستی به مشارکت شهرک نشینان در مراسم های ویژه عید پسح دعوت کرده اند.

این در حالی است که شماری از بانوان فلسطینی که رژیم صهیونیستی آنها را از ورود به مسجد الاقصی منع کرده است همچنان به تحصن در مقابل باب حطه ادامه می دهند.

بازداشت 5000 فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس تاکنون

نظامیان صهیونیست از آغاز انتفاضه قدس در یکم ماه اکتبر سال گذشته تاکنون 5000 فلسطینی را بازداشت کرده اند. 
کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" با انتشار گزارشی تاکید کرد که اشغالگران صهیونست از آغاز انتفاضه قدس تاکنون 5 هزار فلسطینی را در بخش های مختلف فلسطین اسیر کرده اند. 

در این گزارش آمده است که در میان بازداشت شدگان 1900 کودک و 140 تن زن و دختر و بیش از 85 مجروح به چشم می خورد.

در این گزارش که همزمان با سالگشت روز اسیر فلسطینی متنشر شد، آمده است که 40 تن از اسرای فلسطینی بیش از 20 سال از عمر خود را در زندان های اسرائیل سپری کرده اند که قدیمی ترین آنها کریم یونس و ماهر یونس هستند.

بر اساس این گزارش، نائل برغوثی بیش از 35 سال از عمر خود را به صورت ناپیوسته در زندان اسرائیلی سپری کرده است، او در جریان قرارداد مبادله اسرا وفاداری به آزادگان از زندان آزاد شد و در سال گذشته بار دیگر به اسارت ارتش اسرائیل درآمد.

در این گزارش تصریح شده است که لینا جربونی قدیمی ترین اسیر زن فلسطینی است و دیما الواوی 12 ساله خردسال ترین اسیر دختر فلسطینی می باشد و فواد شوبکی 76 ساله مسن ترین اسیر مرد فلسطینی در زندان اسرائیلی به شمار می رود.

اشغالگران صهیونیست هر روز به شهرها و شهرک های فلسطینی حمله می کنند و ساکنان آنان را بازداشت می کنند، نظامیان اسرائیلی از زمان شکل گیری انتفاضه قدس به این تجاوزات شدت بخشیده اند، هدف از این تجاوزات خاموش کردن انتفاضه قدس است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تروریست ها آب و برق را در ادلب سوریه قطع کردند