سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



توافقات دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از زبان سنایی


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،‌ مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه با اشاره به دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه که در هفته گذشته به ریاست محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه در مسکو برگزار شد، عنوان کرد: نزدیک به 280 شرکت و سازمان روسی در این کمیسیون مشارکت داشتند و سطح هیأت ایران نسبت به سال‌های قبل بسیار بالا بود.

وی افزود: در این نشست، 6 کمیته انرژی، حمل و نقل و ارتباطات، کشاورزی، سرمایه گذاری، توسعه همکاری‌های صنعتی و معدنی و کمیته سایر موارد تشکیل شد که طی 2 روز کار فشرده به بررسی و نهایی کردن حوزه‌های همکاری دو کشور پرداختند.

سفیر کشورمان همکاری در خصوص جستجو و نجات در دریا، مبارزه با آلودگی در دریا (نفت و مواد مضر)، موافقتنامه همکاری در زمینه اکتشاف و زمین شناسی برای ذخایر آبی، موافقتنامه فاینانس، شرکت سهامی بانک فاینانس روسیه و بانک توسعه صادراتی ایران، موافقتنامه همکاری شرکت تکنواکسپورت شرکت تخصصی ایران در زمینه تولید برق و برخی از پروژه‌های ایران و موافقتنامه سند نهایی دوازدهمین جلسه کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه را به عنوان مهمترین اسناد دوازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در مسکو خواند که با حضور طرف‌های ایرانی و روس به امضا رسید.

سنایی افزود: واعظی در این سفر سه روزه با وزرای انرژی، بهداشت، دارایی و کشاورزی فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پایان دوازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس