ارجاع 26 پرونده فساد مقامات ارشد عراقی به دادگاه


کمیته شفاف‌سازی عراق از ارجاع 26 پرونده فساد مربوط به مقامات ارشد در وزارتخانه‌های دادگستری، بهداشت و بانک تجارت عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، کمیته شفاف سازی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تیم میدانی تحقیقات و حسابرسی از بانک تجارت عراق 13 پرونده را در خصوص فساد مقامات ارشد در بانک مذکور تشکیل و به دستگاه قضاء ارجاع داد.

این کمیته افزود: 8 پرونده مربوط به مقامات ارشد وزارت دادگستری نیز بعد از پیگیری آن توسط تیم میدانی این وزارتخانه به دادگاه ارجاع داده شد.

در بیانیه این کمیته آمده است که 5 پرونده مربوط به تخلفات مالی و هدر دادن اموال بیت المال توسط، مقامات ارشد وزارت بهداشت نیز به دادگاه ارجاع داده شد.

این اقدام پیش از تظاهرات امروز (جمعه) پیروان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر صورت گرفته که قرار است امروز در میدان التحریر بغداد در اعتراض به "گسترش فساد و سوء مدیریت امکانات کشور" برگزار شود.

طبق شاخص سازمان بین المللی شفاف سازی، عراق در طول سال‌های گذشته بیشترین سطح فساد را در میان کشورهای جهان داشته است.

حسابرسی‌های بین الملل از هدر رفتن ملیون‌ها دلار از اموال عراق در طول 10 سال گذشته برای اجرای پروژه‌های مختلف توسط وزیر نفت و مسکن و آبادانی عراق پرده برداشته است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دادگاه رسیدگی به پرونده فساد نفتی