نظر مدیرعامل رجا درباره افزایش قیمت بلیط قطار


مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با بیان اینکه درخواست شرکت‌های ریلی از راه‌آهن مبتنی بر افزایش بیش از 10 درصدی قیمت بلیط بوده است، اظهار کرد: با سازوکار جدیدی که شرکت راه‌آهن طراحی کرده می‌توان گفت بخشی از خواسته‌های اصلی شرکت حمل‌ونقل ریلی اجرایی شده است.

سیدحسن موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در طول ماه‌های گذشته افزایش هزینه‌های شرکت‌های ریلی بسیار بیشتر از افزایش نرخ بلیط در دستورالعمل جدید بوده است، گفت: با وجود این مشکلات شرکت‌های ریلی تلاش کرده‌اند مسائل و معظلاتشان را از دیگر راه‌ها حل کنند تا فشار کمتری به بازار وارد شود.

وی ادامه داد: تلاش برای افزایش بهره‌وری و بالا بردن درآمدها از این محل اصلی‌ترین برنامه‌ای بوده که شرکت‌های ریلی در طول سال‌های گذشته آن را پیگیری کرده و به اجرا رسانده‌اند.

مدیرعامل رجا با اشاره به ثابت ماندن 15 ماهه قیمت بلیط قطار در ماه‌های گذشته تصریح کرد: هرچند شرکت‌های ریلی پس از این مدت نسبتاً طولانی درخواست افزایش بیشتری برای نرخ بلیط داشته‌اند اما با در نظر گرفتن شرایط بازار و محدودیت‌هایی که وجود دارد قطعاً باید به راه‌حل‌های عملی فکر کرد.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: با توجه به سازوکار جدیدی که راه‌آهن برای افزایش 20 درصدی قیمت بلیط در ایام پیک سفر در نظر گرفته که البته در صورت ارائه تخفیف در دیگر ایام سال اجرایی خواهد بود می‌توان گفت که شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی پس از تصویب دستورالعمل جدید ناراضی نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد خطر کاهش مسافران پس از افزایش قیمت بلیط وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر می‌توان با قاطعیت سخن از این گفت که در مسیرهایی که ریل در آنها حضور داشته و شرایط معمولی دارد قطعاً قطار نخستین انتخاب مردم است و برای آن رقیب جدی وجود ندارد.

مدیرعامل رجا افزود: البته این را باید در نظر گرفت که در طول ماه‌های گذشته به دلیل شرایط اقتصادی جامعه تعداد سفرها به طور کلی کاهش یافته و مسافرت کمتری صورت بگیرد که این موضوع بر روی راه‌آهن نیز تاثیر خواهد گذاشت. اما جدایی از این قطعا با توجه به خدماتی که راه‌آهن ارائه می‌دهد و قیمت‌های موجود در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل قطعا قطار انتخاب نخست در بین گزینه‌های سفر به حساب می‌آید.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بلیت قطار پردیس بلیط قطار پردیس بلیت قطار رجا خرید بلیت قطار فروش بلیت قطار