سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روسیه یکصد جت مسافربری سوخو-100 به ایران می‌فروشد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، رئیس شرکت هواپیماهای غیرنظامی سوخو اعلام کرد که پس از اینکه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران به طور کامل برداشته شوند، این شرکت حدود 100 هواپیمای مسافربری اِس‌.اِس.جِی.100 (سوخوی سوپرجت 100) را به ایران خواهد فروخت.

ایلیا تاراسنکو، رئیس شرکت هواپیماهای غیرنظامی سوخو به خبرنگاران گفت: «منافع بسیار عظیمی در اینجا وجود دارد. ما انتظار داریم که حدود 100 هواپیما را به ایرانی‌ها بدهیم ... ما موضوع فروش هواپیماها را با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مورد بحث قرار داده‌ایم و انتظار داریم تا 100 عدد هواپیما به فروش برسد».

وی افزود که ایران پس از سنجش قابلیت‌های صنعتی آن و (اخذ) گواهینامه‌های لازم، می‌تواند در خاک خود در فرآیند تولید هواپیمای مسافربری اِس‌.اِس.جِی.100 (سوخوی سوپرجت 100) مشارکت کند. طبق گفته تاراسنکو، تهران می‌تواند قطعات جزئی چارچوب این هواپیما را تولید کند و خدمات پس از فروش آن را ارائه کند.

روز 14 جولای بود که ایران و گروه 1+5 (شامل روسیه، ایالات متحده، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) توافقی تاریخی بر سر برنامه هسته‌ای ایران را امضا کردند که براساس آن در مقابل تضمین ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های اتمی ایران، تحریم‌های این کشور کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جت سوخو روسیه در سوریه