فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اختتامیه جشنواره موسیقی فجر/ شجریان و قربانی و اصفهانی بهترین شدند


برترین ها: آیین پایانی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد، نوبخت، جنتی و تعدادی از اهالی موسیقی در سالن حضور پیدا کردند. فیض علی فیض، خواننده پاکستانی و گروه موسیقی چارتار و کامکارها در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر هنرنمایی کردند.23:14: محمد اصفهانی بهترین خواننده موسیقی پاپ شد + اسامی برگزیدگان

خبرگزاری تسنیم: محمد اصفهانی جایزه بهترین خواننده موسیقی پاپ در جشنواره موسیقی فجر را از آن خود کرد.

دقایقی پیش برگزیدگان برخی از بخش‌های جایزه باربد در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر معرفی و تقدیر شدند.

این برگزیدگان به‌شرح زیر هستند:

در بخش موسیقی کلاسیک جایزه بهترین آهنگ‌سازی به امین هنرمند برای آلبوم شکوفه‌های بی‌کران اهدا شد. جایزه بهترین آلبوم موسیقی کلاسیک به شهرداد روحانی اهدا شد.

در بخش موسیقی تلفیقی جایزه بهترین آهنگ‌سازی را گروه دارکوب و همایون نصیری از آن خود کرد و بهترین آلبوم موسیقی تلفیقی به حجت اشرف‌زاده برای آلبوم ماه و ماهی اهدا شد.

جایزه بهترین آلبوم موسیقی فیلم به آلبوم گذر اثر سیاوش روشن اهدا شد.

جایزه بهترین خواننده موسیقی پاپ به محمد اصفهانی برای آلبوم شکوه و جایزه بهترین آهنگ‌سازی موسیقی پاپ به آلبوم باران تویی اثر گروه چارتار اهدا شد. همچنین جایزه بهترین آلبوم در بخش موسیقی پاپ به فریدون آسرایی و بهروز صفاریان برای آلبوم «عشق یعنی» اهدا شد.

مراسم اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر هم‌اکنون در تالار  وحدت با اجرای سهراب پورناظری در حال پیگیری است.

23:12: علیرضا قربانی بهترین خواننده موسیقی ایرانی شد

خبرگزاری تسنیم: علیرضا قربانی جایزه باربد را برای بهترین خواننده موسیقی ایران و همایون شجریان این جایزه را برای بهترین آلبوم موسیقی ایرانی از آن خود کردند.

مراسم اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر هم اکنون در تالار وحدت در حال پیگیری است که در این مراسم برندگان جایزه باربد در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

بخش‌های دیگری از برگزیدگان جایزه باربد به شرح زیر هستند:

در بخش موسیقی نواحی جایزه بهترین آلبوم به موسیقی شمال خراسان اثر سحراب محمدی داده شد. سحراب محمدی به مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر نیامده بود.

در بخش ویژه ایران فرهنگی از سه آلبوم تقدیر شد. برای این تقدیرها محمدباقر نوبخت  سخنگوی دولت و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور به روی صحنه آمدند. در نهایت نیز لوح تقدیر این بخش به روی صحنه نیامد و به تقدیر شدگان لوحی داده نشد. در این بخش آلبوم «شبگرد کولی باد» اثر سحراب پورناظری و روبیت آرتسویان، ری‌تا روم اثر سعید نایب محمدی و هزار توی قفقاز اثر افشار نامور تقدیر شده‌ها بودند.

در بخش موسیقی ایرانی جایزه بهترین آلبوم سازی به اثر یقین گمشده کاری از اردشیر کامکار اهدا شد.

برای اهدای جایزه بهترین خواننده موسیقی ایرانی حمیدرضا نوربخش و همایون شجریان از این بخش انصراف دادند تا در نهایت جایزه بهترین خواننده به علیر‌ضا قربانی برسد.

قربانی پس از دریافت جایزه‌اش در سخنانی کوتاه گفت: امسال اگرچه شاهد افزایش کیفیت اجراهای جشنواره‌ بودیم اما با توجه به حضورم در فستیوال‌های جهانی باید بگویم جشنواره بایدبستری ایجاد کند تا هنرمندان خودشان مایل به شرکت در جشنواره باشند. باید جاذبه‌ای در جشنواره ایجاد شود تا هنرمندان خودشان برای حضور در جشنواره ابراز تمایل کنند.

قربانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شنیده‌ام که میان خانه موسیقی و یکی از هنرمندان مشکلاتی ایجاد شده و خانه موسیقی شکایتش را به محاکم قضایی برده است، بهتر است اینگونه مسائل در فضای دوستانه حل شود تا کار به محاکم قضایی کشیده نشود.

در ادامه این مراسم جایزه بهترین آهنگ سازی موسیقی ایرانی، به هوشمند کامکار برای اثر «کوک بنفشه‌ها» داده شد.

یکی دیگر از بخش‌های جایزه باربد، جایزه ویژه‌ای برای بهترین آلبوم با بیشترین امتیاز در بخش‌های مختلف بود. این جایزه به آلبوم نه فرشته‌ام نه شیطان اثر همایون شجریان و تهمورس پورناظری رسید.

برای گرفتن این جایزه تهمورس پورناظری به روی صحنه نیامد تا همایون شجریان جایزه را دریافت کند.

همایون شجریان در سخنان کوتاه گفت: خوبی آواز این است که در گلو نمی‌ماند. موسیقی علاوه بر تمام صداهایش، سکوت هم هست. موسیقی همانطور که از درد، فراغ و عشق می‌گوید گاهی سکوت همه اینها را در خود دارد. می‌خواهم از پدر و مادرم تشکر کنم و به خصوص از پدرم که هرچه دارم از اوست.

شجریان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به جایزه باربد گفت: نام باربد عنوان بزرگی است که یکی از موزیسین‌های بزرگ تاریخ ایران بوده است. این جایزه در غالب جشنواره موسیقی فجر نوید اتفاق خوبی در عرصه موسیقی است.

همایون شجریان درباره آلبوم نه فرشته‌ام نه شیطان گفت: این آلبوم را مدیون آهنسازی تهمورث پورناظری هستم. تصنیف چرا رفتی با شعری از سیمین بهبهانی توانست مخاطبان خردسال را هم به میانه مخاطبان موسیقی ایرانی بیاورد.

مراسم اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر هم اکنون آخرین بخش خود را با اجرای گروه کامکارها دنبال می‌کند.

19:59: اجرای گروه «چارتار» و کامکارها در اختتامیه

خبرگزاری فارس: آیین پایانی سی‌و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر با حضور هنرمندان، مسولان و اهالی رسانه با گستردن فرش قرمز در محوطه تالار وحدت تهران آغاز شد.

در طی تاریخ تمامی ادوار برگزاری جشنواره موسیقی فجر این برای اولین بار است که مراسم فرش قرمز هم در اختتامیه این رویداد موسیقایی برگزار می‌شود.

همچنین در راستای تغییرات در نحوه برگزاری این دوره جشنواره‌ موسیقی فجر، بخش «جایزه» برای اولین بار به ساختار جشنواره اضافه شده و «جایزه‌ باربد» برای اولین بار آثار برتر حوزه‌ موسیقی را در سبک‌های مختلف معرفی می‌کند. در مراسن اختتامیه در مجموع 260 سکه بهار آزادی به منتخبان موسیقی ایران اهدا می‌شود.

بیژن بیژنی، اصغر عربشاهی، آرش بیات، پروین بهمنی، وصال عرب زاده، داریوش پیرنیاکان، نصرالله ناصح‌پور، بهرام جمالی، فرزاد طالبی، فرمان فتحلیان، رضا تاجبخش، شروین مهاجر، اردشیر کامکار، محمد رضا چراغعلی، جاوید چراغعلی، هنگامه اخوان، آزاد میرزاپور، رضا مهدوی، حسن ریاحی، محمد سعید شریفیان، محمد میرزمانی، محمد اصفهانی، مجید درخشانی، سهیلا پورگرامی، رضا شایسته، لوریس چکناواریان، محمد سریر، همایون شجریان، حمید رضانوربخش، داوود گنجه‌ای، علی اکبر مرادی و  فرهاد اصلانی از جمله مهمانان مراسم اختتامیه هستند که تا این لحظه در تالار وحدت حضور یافتند.

لحظه به لحظه با اختتامیه جشنواره موسیقی فجردر حالی بیژن کامکار، نجمه تجدد، حجت اشرف‌زاده، شهرداد روحانی، میلاد کیایی، هوشنگ کامکار، خشایار اعتمادی، نیما دهقان، اردوان کامکار، ارسلان کامکار، علی تفرشی، رافائل میناسکانیان، حسین مهرجردی، میلاد درخشانی، کامبیز گنجه‌ای، حسین رضایی‌نیا، تورج شعبان‌خوانی، علی جهاندار، عبدالحسین مختاباد، همایون نصیری و صمد طالقانی به جمع مهمانان آیین اختتامیه اضافه شدند که تا این لحظه غیبت چهره‌های مطرح موسیقی پاپ مشهود است.

درحالی که کمتر از 30 دقیقه به آغاز مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجرمانده, ازحام جمعیت در محوطه تالار وحدت نگرانی‌هایی را برای برگزارکنندگان جشنواره به وجود آورده است. به نظر می‌رسد جمعیت مدعو مراسم اختتامیه بیش از ظرفیت تالار وحدت است.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در مراسم اختتامیه جشنواره سی و یکم موسیقی فجر حضور یافت و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بعد از عدم حضور در اجراهای جشنواره و عدم ارسال پیام به این رویداد موسیقیایی, لحظاتی قبل با عبور از فرش قرمز وارد تالار وحدت شد.

همان طور که پیش بینی می‌شد، جمعیت مدعو اختتامیه جشنواره موسیقی فجر بیش از ظرفیت صندلی تالار وحدت است و عده زیادی به صورت ایستاده شاهد این مراسم هستند.

فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد در اولین سخنرانی مراسم اختتامیه گفت: بعد از سه دهه اجرای جشنواره هم اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که توسعه کیفی از خصوصیات این مرحله است و امیدوارم پس از برگزاری مراسم اختتامیه شاهد حرکت پیش‌رو در موسیقی ایران و حضور جدی آن برای توسعه فرهنگ باشیم.

حمیدرضا نوربخش نیز در ادامه این مراسم گفت: در این لحظه می‌خواهم از یک اتفاق مبارک سخن بگویم. اتفاقی که می‌تواند برای هنر موسیقی‌ای باشد که سالها در مهجوریت بوده اما علی‌رغم این مهجوریت در عینیت بخشیدن به حرکت‌های سیاسی و اجتماعی نقش بسیار پررنگی داشته است.

وی افزود: در ابتدای تغییر رویکرد جشنواره موسیقی فجر با مخالفت‌هایی از رسانه‌ها و مدیرانی که در سالهای گذشته جشنواره حضور داشتند, رو به رو شدیم. اما علی‌رغم این مخالفت‌ها دلسرد نشدیم و به حرکتمتان ادامه دادیم.

نوربخش ادامه داد: اینجانب امشب با صدای رسا اعلام می‌کنم که مایه بسی مباهات است که این تغییر پس از سی‌سال آغاز شد. این آغاز بر شما مبارک. باید همه متوجه باشیم که این اول راه است چرا که هدف اصلی ما بازگشت اعتبار به موسیقی است.

رییس جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: باید اذعان نمایم که مشارکت هنرمندان طراز اول در این دوره شگفتی‌ساز بود. بررسی صدها آلبوم و اهدای جوایز ارزشمند بخشی دیگر از تغییرات مهم امسال است.

نوربخش ادامه داد: بخش بین الملل جسنواره که با رویکرد محتوایی ایران فرهنگی برگزار شد, کیفیتی قابل قبول داشت اما کم و کاستی‌هایی هم به ما در این بخش تحمیل شد. در آستانه انتخابات دهم اعلام می‌کنم که هنوز در حوزه دیپلماسی فرهنگی موفق عمل نکرده‌ایم. امیدوار نگاه این دوره از جشنواره به این مبحث مهم, تاثیر گذار باشد. قطعا اگر زحمات مسولین دوره‌های قبل جشنواره نبود, زحمات این دوره نیز به بار نمی‌نشست.

در ادامه مراسم از رافائل میناسکانیان، داوود گنجه‌ای و ملک مهم مسعودی تقدیر بعمل آمد.

اجرای گروه قوالی پاکستانی فیض علی فیض و گروه موسیقی چارتار بخش‌هایی از آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر تا این بخش هستند.

در ادامه این مراسم بیانیه هیات داوران جایزه باربد جشنواره موسیقی فجر قرائت شد. بعد از اعلام برخی برندگان و اعلام محمداصفهانی به عنوان برترین خواننده موسیقی پاپ کشور سهراب پورناظری با همراهی گروهش به اجرای برنامه پرداخت.

سهراب پورناظری پیش از اجرایش در اختتامیه جشنواره در سخنانی گفت: خوشحالم که امشب با همراهی دوستان هنرمندم به اجرای برنامه می پردازم. سه سال پیش به هنگام برگزاری جشن موسیقی ما که دولت تدبیر و امید هم تازه روی کار آمده بود از رییس جمهور محترم خواستم که بیایند و راه را در حوزه موسیقی باز کند اما ظاهرا سه سال است کاری از دستشان برنیامده اما از دست من برمیاید که اجرای امشب را به شجریان تقدیم کنم.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد در سخنرانی خود در جشنواره موسیقی فجر خبر از دو برابر شدن بودجه موسیقی در سال آینده داد.

اختتامیه جشنواره سی و یکم موسیقی فجر با اجرای گروه کامکارها به پایان رسید.

19:12:  فرش قرمز پیش پای اهالی موسیقی گسترده شد

خبرگزاری تسینم: همایون شجریان، خانواده کامکارها، شهرداد روحانی، احسان عبدی‌پور، مصطفی کمال پورتراب، لوریس چکناواریان، بیژن بیژنی، محمد اصفهانی، شهلا میلانی، هنگامه اخوان و... از روی فرش قرمز عبور کردند.

مراسم اختتامیه سی‌و یکمین جشنواره موسیقی فجر از دقایقی پیش در تالار وحدت آغاز شد.

هم اکنون مراسم فرش قرمز این اختتامیه در حال برگزاری است و هنرمندانی همچون همایون شجریان، خانواده کامکارها، شهرداد روحانی، احسان عبدی‌پور، مصطفی کمال پورتراب، لوریس چکناواریان، بیژن بیژنی، محمد اصفهانی، شهلا میلانی، هنگامه اخوان و... از روی فرش قرمز عبور کردند.


ویدیو مرتبط :
جشنواره موسیقی فجر-اختتامیه(3)