سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه گرگان: دانشگاه به روحانیانی چون شهیدان مفتح، مطهری و بهشتی نیاز دارد


به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نمازجمعه امروز گرگان گفت: حضور فعال چنین اندیشمندانی در دانشگاه می تواند آنچه را که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب برای وحدت حوزه و دانشگاه تاکید فراوان داشته و دارند، تحقق یابد زیرا جامعه نفع فراوان از آن می برد.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: توصیه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شهیدان مطهری و مفتح را به دانشگاه فرستاد و این شهدا دغدغه نسل جوان و چگونه سخن گفتن و ارتباط با دانشجو را می شناختند.
آیت الله نورمفیدی با تسلیت فرارسیدن 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح در سال 1358 که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، افزود: این روحانی عالم بر علوم حوزوی و دانشگاهی بود، شخصیتی که توانست میان دین و علم و آگاهی و دانش، یکپارچگی به وجود آورد.
خطیب نمازجمعه گرگان اضافه کرد: شهیدان مطهری و مفتح واقعا دانشگاه را منقلب کردند، دانشگاهی که نظام شاهنشاهی سعی می کرد از این فضا برای جدایی دانشگاه و حوزه استفاده کند.

*دنیا باید جنایات علیه شیعیان در کشور نیجریه را محکوم کند
آیت الله نورمفیدی در ادامه به جنایات اخیر ارتش نیجریه در کشتار و زخمی کردن شماری از شیعیان این کشور در آیین عزاداری امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: دنیا نسبت به این جنایات بی تفاوت نبوده و باید آن را محکوم کند.
امام جمعه گرگان از مجامع بین المللی بویژه ملل اسلامی درخواست کرد به جد پی گیر جنایات علیه مسلمانان نیجریه و برخورد با مسببان آن باشند.
در دو حمله اخیر نظامیان نیجریه به خانه شیخ ابراهیم زکزکی رهبر شیعیان نیجریه و حسینیه بقیه الله در شهر زاریا، علاوه بر همسر و پسر وی، شمار دیگری از مسلمانان به خاک و خون کشیده شدند.

*تجلیل گلستانی ها از شهید محمد جواد تندگویان و شهدای وزارت نفت
خطیب نماز جمعه گرگان گفت: مردم این خطه از کشورمان در سالروز بازگشت پیکر مطهر شهید تندگویان وزیر نفت مصادف با 29 آذر از این شهید و هزار و 55 شهید والامقام این وزارتخانه در دوران دفاع مقدس طی آیین ویژه تجلیل خواهند کرد.
آیت الله نورمفیدی افزود: وزارت نفت موسسه اقتصادی در کشور است که کارکنان آن برای انقلاب هزار و 55 شهید و شماری جانباز و آزاده تقدیم کرده اند و نقش موثر خود را در پیروزی انقلاب با اعتصاب علیه رژیم شاهنشاهی و فلج کردن این رژیم به خوبی نشان دادند.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: در زمان انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس کارکنان وزارت نفت علاوه بر حضور در جنگ تحمیلی، صادرات نفت را برای کشور پی گرفتند تا ملت در آن برهه دچار مشکل نشود.
آیت الله نورمفیدی همچنین به حفاری در استان گلستان برای اکتشاف نفت و گاز اشاره کرد و گفت: انشاء الله این حفاری که در هفته اخیر آغاز شده است به نتیجه خوبی برسد و برای توسعه استان موثر باشد.
نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین با تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) در سال 260 هجری قمری گفت: روز نهم ربیع الاول دو حادثه مهم اتفاق افتاد که یکی شهادت امام عسگری (ع)، دوم آغاز امامت امام عصر (ع) است.
آیت الله نورمفیدی پیشاپیش 12 ربیع الاول مصادف با پنجشنبه سوم دی آغاز هفته وحدت را به همه مسلمانان تبریک گفت و افزود: ما مسلمانان هرچه داریم از پیغمبر گرامی اسلام است.
وی همچنین در خطبه اول با توصیه به تقوا برای خود و عموم مردم، به جایگاه و نقش حضرت امام عسگری (ع) و نحوه شهادتش سخنانی بیان داشت.
6204/6203

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
امام خمینی و امام خامنه ای و مطهری و بهشتی اینجا جمعند