سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تاکید فرماندار ساوجبلاغ بر بازسازی سریع بافت های فرسوده شهری


به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز سه شنبه در نشست کمیته تخصصی ساماندهی و بهسازی بافت های فرسوده شهر هشتگرد افزود: اقدام شهرداری هشتگرد در رعایت صدور جواز و جلو گیری از ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و حتی خارج از حریم شهر ستودنی است لیکن بافت های فرسوده به عنوان یک مشکل شهری و اجتماعی هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شود.
وی گفت: تسهیلات خوبی برای نوسازی بافت های فرسوده از سوی شهرداری در نظر گرفته شده که بسیاری از شهروندان از این تشویق های اطلاع ندارند که با اطلاع رسانی و گفت و گو با مالکان واحدهای مسکونی فرسوده بستر بازسازی آن فراهم شود.
فرماندار ساوجبلاغ از ادارات بهزیستی و کمیته امداد خواست نسبت به اعلام اسامی افراد تحت پوشش خود که ساکن بافت های فرسوده هستند، اقدام کنند تا این افراد
از مزایای قانونی برای بازسازی واحدهای خود برخوردار شوند.
پالیز گیر افزود: متولیان اصلی طرح بازسازی بافت های فرسوده باید با جدیت پیگیر این موضوع باشند.
وی با تاکید بر رعایت ضوابط ساخت و ساز در احیای بافت های فرسوده شهری و مشخص شدن کاربری های عمومی،بیان داشت: در ایجاد زیر ساخت ها به ویژه شبکه های اصلی با همکاری دستگاه های ذیربط می توان به نحو شایسته عمل کرد.
فرماندار ساوجبلاغ افزود: بدون شک براساس اعتمادی که بین مدیران دستگاه های اجرایی در سطح استانی وشهرستانی و شهروندان و مالکان بافت های قدیمی ایجاد شده با یک همکاری سازمان یافته، نوسازی و بهسازی محلات داخل طرح با موفقیت اجرا خواهد شد.
وی مهم ترین کار در اجرایی شدن این طرح را همکاری مسئولان و تشویق مردم در مشارکت عمومی دانست و گفت: اعتمادسازی کلید طلایی مشارکت مردمی در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری است.
شهردار هشتگرد مهم ترین کار در اجرایی شدن این طرح را همکاری مسئولان و تشویق مردم در مشارکت عمومی دانست.
داریوش یگانه با تاکید بر پیگیری و پشتکار در انجام کارها از مسئولان مربوطه خواست تا به صورت عملیاتی وارد کارشده و دراین زمینه نشست های کاری برگزار کنند.
وی افزود : ادارات و نهادها باید در خصوص طرح مطالعاتی بافت های فرسوده همکاری و تعامل داشته باشند زیرا در صورت وقوع حادثه احتمالی ، خسارت ها جبران ناپذیر است.
شهردار هشتگرد توجه به ضوابط قانونی و اجرای صحیح و دقیق ساخت و ساز و پیشگیری از افزایش بدون مجوز طبقات ساختمانی از مهم ترین اقدامات شهرداری برای بسامان شدن این شهر نام برد .
شهردار هشتگرد افزود : برای بافت های فرسوده تسهیلات ویژه ای براساس قانون
اختصاص داده ایم و شهروندان باید نسبت به احیاء خانه های خود اقدام کنند. ک/3
6155

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازسازی بافت فرسوده