تاکید امام‌جمعه ایلام بر وجود وحدت میان روحانیت و دانشگاه‌ها


امام‌جمعه ایلام گفت: یکی از مولفه‌های نفوذ دشمن این است که بین روحانیت و دانشگاه اختلاف انداخته شود ولی خوشبختانه شاهد وحدت بین این دو بخش هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین«محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: 27 آذر ماه سالروز شهادت دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه دکتر شهید مفتح از شاگردان امام خمینی(ره) و از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه بود، افزود: این شهید بزرگ یکی از مبارزین نهضت امام راحل (ره) بود و سال‌ها زندان‌های ستم‌شاهی را تحمل کرد، این روز یکی از مناسبت‌های مهم فرهنگی، سیاسی و علمی کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام اضافه کرد: جنبش عظیم دانشگاه، دانشجویان و روحانیون در واقع از ارکان مهم انقلاب اسلامی و جریان‌های مهم بودند چرا که در طول تاریخ حکومت شاهان قاجار و پهلوی، سیل روشنفکری در ایران در تضاد با ارزش‌های دین مقدس اسلام بود.

لطفی با اشاره به اینکه جریان روشنفکری در آن زمان همیشه سعی داشتند که در این جنبش تفرقه بیندازند، خاطرنشان کرد: به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) این جنبش در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و علمی کشور قرار گرفت و دستاوردهای بزرگی برای انقلاب داشت.

امام‌جمعه ایلام ادامه داد: امروز تلاش می‌شود که بین دانشگاهیان و روحانیت اختلاف بیندازند که دانشجویان و طلاب باید همواره مراقب باشند چرا که یکی از مؤلفه‌های نفوذ دشمن این است که بین روحانیت و دانشگاه اختلاف انداخته شود ولی خوشبختانه شاهد وحدت بین این دو بخش هستیم.

وی با بیان اینکه 26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان است گفت: این روز از سوی امام خمینی (ره) در دوران دفاع‌مقدس برای حمل و نقل کالا صادر شد که دستاوردهایی به همراه داشته است چرا که اگر رانندگان متعهد نبودند قطعا یک توقف در چرخه زندگی ایجاد می‌شد و در ایام اربعین حسینی نیز دیدیم که حجم صدها هزار نفری زائران که از کشور عراق باز می‌گشتند توسط رانندگان و سیستم حمل و نقل به شهرهای خود باز گردانده می‌شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام یادآور شد: طی چهار سال گذشته این همه فاجعه در سوریه، عراق و افغانستان صورت گرفت که با پشتیبانی آل‌سعود و آخوندهای درباری آنها بود که در حال حاضر نیز ائتلاف علیه داعش و تکفیری‌ها را راه‌انداخته‌اند و برای ایران نیز شرط گذاشته که باید دست از حمایت از حزب‌الله لبنان بردارد و در حال حاضر نیز در نیجریه با حمایت از گروهک‌های تکفیری جنایت می‌کند.

امام‌ جمعه ایلام با اشاره به اینکه 12 سال است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ملت ایران دروغ پردازی می‌کند، عنوان کرد: با این تفاسیبر ما می‌خواهیم با این‌ها تعامل کنیم، برجام ایرادهایی دارد و آمریکایی‌ها به قولشان عمل نمی‌کنند، هنوز یک ماه مانده به عملیاتی کردن برجام، زیر حرفشان زده‌اند و ما نیز باید بدانیم دیپلماسی لبخند جواب نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: ما باید به اندیشه‌های امام راحل (ره) و رهبری معظم انقلاب رجوع کنیم، در آستانه انجام توافق هستیم اما گره‌ای از مشکلات مردم باز نشده است، وعده‌های دو سال گذشته هنوز عملی نشده و هیچ کاری انجام نشده است باید خودمان را با فرامین ولی امر منطبق کنیم تا مشکلات حل شوند.

در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر ایلام نیز حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین لطفی در مورد باور داشتن قیامت، قیامت باوری و باور به رستاخیز کبری بر اساس آیات قرآن اشاراتی داشت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فاصله ی میان مردم و روحانیت در کلام امام خمینی! (بصیرت)