سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گفتمان مبتنی بر عقلانیت و کرامت در دوره پساتحریم ایجاد شد


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، علی جنتی روز سه شنبه در نشست شورای مشاوران وزارت ارشاد افزود: در دوره پساتحریم فرصت های خوبی ایجاد شده تا کشورمان در حوزه فرهنگی و هنری بتواند آثار خود را در دنیا عرضه و علاوه بر معرفی فرهنگ و تمدن خود درآمد اقتصادی نیز در این زمینه کسب کند.
وی با تاکید بر اینکه دوره پساتحریم فرصت طلایی و مناسبی برای معرفی اسلام و چهره واقعی تشیع در جهان است، گفت: در این مدت جریان های تکفیری، گروهک داعش و ... اقداماتی انجام داده اند که بسیاری از کشورها آن را به اسلام و تشیع منتسب کرده بودند.
جنتی ادامه داد: اکنون آنها متوجه شده اند که این اقدامات هیچ گونه ارتباطی به اسلام و تشیع ندارد.
عضو کابینه دولت یازدهم همچنین به اقدامات وزارت ارشاد در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و به موضوع بررسی وضعیت سینما و راهکارهای توسعه فعالیت های این حوزه پرداخت.
جنتی گفت: در این دوره در حوزه سینمایی اقدامات خوبی صورت گرفته و از توان نیروهای زبده و جوان که با همگان به صورت یکسان و برابر برخورد می کنند، بهره گرفته شده است.
وی افزود: هنر و تجربه اقدام جدید و بدیعی در حوزه سینمایی بود و استقلالِ بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر نیز یکی دیگر از اقدامات خوب سازمان سینمایی در دولت یازدهم است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به راه اندازی مدرسه ملی سینما ادامه داد: در این مدرسه بسیاری از پیشکسوتان و اساتید حوزه سینما تدریس می کنند و از این طریق جوانان علاقه مند، به یادگیری مناسب می پردازند و سینمای کشور نیز رشد می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های حوزه موسیقی هم پرداخت و گفت: در حوزه موسیقی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته که از آن جمله می توان به ارکستر ملی و سمفونیک تهران اشاره کرد.
به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جنتی ابراز امیدواری کرد تا در دوره پساتحریم گشایشی در وضعیت کشور ایجاد تا از این طریق در حوزه فرهنگی و اقتصاد آن نیز شرایط بهتری ایجاد شود و به راحتی بتوان فرهنگ و هنر کشورمان را به جامعه بین المللی معرفی و صادر کنیم.
فراهنگ**1355**1027

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
قسمت سوم (ایجاد دوره ها)