علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مسابقه نور ابن هیثم، مقدمه اقدامی بزرگ در عرصه علمی و دانش آموزی است


به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی جایزه مصطفی(ص)، حمیدرضا کفاش اظهار کرد: مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم باعث ایجاد زمینه رشد علمی دانش آموزان در سراسر کشور می شود؛ از این رو برنامه هایی مانند مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم باید در آموزش و پرورش استمرار داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: این مسابقه دانش آموزی مقدمه خوبی برای شناسایی استعدادها است و باید توجه داشت که اگر استمرار آموزشی در این عرصه نباشد، این مهم اثر خود را از دست می دهد.

** مسابقه نور ابن هیثم بسترساز شناسایی استعدادهای علمی دانش آموزان
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم را بسترساز شناسایی استعدادهای علمی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: این مسابقه نتیجه باورمندی جایزه مصطفی (ص) در راستای شکوفایی علم و فناوری در سنین نوجوانی است.
مهدی نوید ادهم اظهار کرد: این باورمندی در برنامه ریزی ها، سیاستگذاری ها و حمایت هایی که در بخش های مختلف انجام شده، مشهود است و برگزاری مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم نمونه ای از آن محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه این اقدامات می تواند بسترساز شکوفایی و شناسایی استعدادهای علمی دانش آموزان باشد که در دزارمدت به بار خواهد نشست، افزود: در وزارت آموزش و پرورش باور داریم که برای انجام کارهای علمی باید به ریشه ها پرداخت و این مهم در سنین کودکی شکل می گیرد.
نوید ادهم ادامه داد: اگر بتوان ذهن دانش آموزان را در سنین پایین، پرسشگر تربیت کرد، می توان انتظار بروز توانمندی نیروهای مبتکر و مخترع در سنین بزرگسالی را داشت از این رو مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم اقدام ارزشمندی است و در آموزش و پرورش نیز از این اقدامات استقبال می شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه اجرای برنامه هایی مانند مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم باعث ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها می شود، افزود: این مسابقه در رشد علمی دانش آموزان تاثیر مفید و بسزایی دارد.
وی با تاکید بر اینکه جایزه مصطفی(ص) می تواند نقش خوبی در رشد و توسعه علم و فناوری جهان اسلام داشته باشد و به زودی جایگاه واقعی خود را در جهان اسلام به دست خواهد آورد، گفت: باید تلاش کرد اهداف این جایزه با رعایت اصول علمی و انجام اقدامات کارشناسی محقق شود.
علمی**2038**1834

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم