سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران از روسیه جنگنده سوخو می خرد/ تکذیب خرید هواپیمای جنگی از چین


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران قصد دارد از روسیه، هواپیمای جنگی بخرد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران در مصاحبه با بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما ضمن تکذیب خرید هواپیمای جنگی از چین گفت که ایران قرار است از روسیه جنگنده سوخو خریداری کند.

براساس این خبر، وزیر دفاع ایران تاکید کرد که ایران به زودی قرارداد خرید جنگنده های روسی "سوخو 30 " را امضا خواهد کرد.سردار دهقان گفت: امروز نیاز داریم توجه جدی به نیروی هوایی و جنگنده ها شود و هواپیمایی که متخصصان در ستادکل اعلام کردند، هواپیمای سوخو روسی بود که آن را مطرح کردیم و به سمت قرارداد ‌می‌رویم و گفتیم با همکاری و شراکت باید در ساخت و تولید نیز شرکت کنیم.

جنگنده سوخو 30 در نیروی هوایی روسیه

وزیر دفاع: ایران از روسیه جنگنده سوخو می خرد/ تکذیب خرید هواپیمای جنگی از چینوزیر دفاع ایران به تعداد و قیمت جنگنده های سوخو 30 که ایران قصد دارد از روسیه خریداری کند اشاره ای نکرد.

وی همچنین خرید جنگنده از چین را هم تکذیب کرد و گفت: درخصوص جنگنده "J 10 " چینی صحبتی نشده است. 

سوخو 30 سوخو 30، یک جنگنده دو موتوره، مدرن و بسیار چابک است.این جنگنده، توسط شرکت هوانوردی سوخو روسیه تولید می شود و دارای 2 خلبان است.

تاکنون 500 فروند از این جنگنده روسی ساخته شده است. قیمت هر فروند این جنگنده 33 تا 45 میلیون دلار ذکر شده است. این جنگنده قابلیت ماموریت های هوا به هوا و هوا به زمین را دارد. سوخو 30 در سال 1996 وارد پروازهای عملیاتی شد. هم اکنون کشورهای هند، روسیه، الجزایر، چین، ونزوئلا و چین از جنگنده های سوخو 30 استفاده می کنند.


ویدیو مرتبط :
اخباری مبنی بر خرید جنگنده سوخو 30 روسی برای ارتش ایران