سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



انتشار تصوير يک زن قاضي با روسري در ترکيه جنجال آفريد


کرج رسا/ در پي پيروزي حزب اسلامي عدالت و توسعه در انتخابات پارلماني ترکيه، انتشار عکس يک قاضي زن با روسري بحث‌ هاي مخالف و موافق داغي در دنياي مجازي برانگيخته است. مخالفان اين پوشش، موازين قانون اساسي اين کشور را در خطر مي‌بينند.
حضور يک قاضي زن با روسري در دادگاه مدني بخش ۳ استانبول در روز ۹ نوامبر و انتشار عکس او در رسانه‌ ها، بحث‌ هاي پر دامنه‌ اي در شبکه‌ هاي اجتماعي ميان موافقان و مخالفان اين پوشش اسلامي در نهادهاي دولتي ترکيه به‌ راه انداخته است.

در حالي که مخالفان اين پوشش، آن را نشانه‌ ي زير‌ پا‌گذاشتن اصل اساسي جدايي دين از دولت در اين کشور مي‌دانند، موافقان آن را نمايانگر استقلال زنان مسلمان عنوان مي‌کنند.

اليف کاواکچي، يکي از مدافعان استفاده از روسري در نهادهاي دولتي و طراح پوشش‌ هاي اسلامي در گفت‌ و گويي با دويچه وله مي‌گويد که روسري سر کردن اين قاضي زن نشان‌ دهنده‌ ي پيروزي سال‌ ها مبارزه‌ ي پي‌گير زنان مسلمان براي دستيابي به حقوق برابر در ترکيه است.

مروه کاواکچي، خواهر اليف، اولين نماينده‌ ي زن مسلمان از حزب “رفاه” در سال ۱۹۹۹ بود که به دليل اعتراض‌ هاي شديد نمايندگان ديگر پارلمان اين کشور، حتي از انجام مراسم اداي سوگند نيز بازماند و ناگزير صحن مجلس را ترک کرد.

از آن زمان تا کنون، تحولات بسياري در صحنه‌ ي سياسي ترکيه رخ داده است. از جمله اين که حزب “رفاه” منحل شده و حزب جانشين آن با نام عدالت و توسعه از سال ۲۰۰۲، کمابيش به‌ طور مطلق زمام امور سياسي اين کشور را به‌ دست دارد و همواره مي‌کوشد قوانين و روابط و مناسبات اجتماعي اين کشور را موافق برداشت خود از اصول اسلامي تغيير دهد.

ممنوعيت استفاده از روسري در مراکز دانشگاهي ترکيه سبب شد که برخي از دانشجويان با کلاه گيس به کلاس‌ هاي درس مي‌رفتند تا از حق تحصيل محروم نمانند. اين شرايط با تصويب “بسته‌ ي دموکراسي” حزب عدالت و توسعه در سال ۲۰۰۸ تغيير کرد و دختران محجبه‌ ي خواهان تحصيلات دانشگاهي نيز توانستند به نهادهاي آکادميک راه يابند.


ویدیو مرتبط :
جنجال در پارلمان اردن بخاطر نمایندۀ ضد زن +فیلم