سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمریکا برای مقابله با موشک‌های ایران در رومانی سامانه دفاعی نصب کرد + عکس


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمریکا و رومانی امروز (جمعه) اعلام کردند که ساخت یک سایت  دفاع موشکی جدید توسط آمریکا در جنوب بخارست به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی از سوی ایران به اتمام رسید.

سایت دریایی ایجیس دارای یک رادار قدرتمند، رهیاب‌های موشکی و تجهیزات ارتباطی است.

این سیستم به فرماندهان نظامی تحویل داده شده و انتظار می‌رود در سال 2016 پس از هماهنگی سایت با سیستم دفاع موشکی بالستیک ناتو عملیاتی شود.

گفته می‌شود خبر نصب این سیستم همزمان با آزمایشات موشکی ایران در 10 اکتبر صورت گرفته باشد. هانس کلم، سفیر آمریکا در رومانی در مراسمی با حضور لازار کومانسکو، وزیر خارجه رومانی اعلام کرد که این سپر موشکی به منظور مقابله با تهدیدات احتمالی از خارج اروپا نصب شده است.

از سوی دیگر کلم و کومانسکو، هر دو تاکید کردند که هدف از استقرار این سامانه مقابله با روسیه نیست.

کلم دراین باره گفت:تکرا می‌کنم که هدف این سامانه مقابله با روسیه نیس و توانمندی تهدید روسیه را نیز ندارد. ما بارها این موضوع را برای روسیه توضیح داده‌ایم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نصب موشک صیاد-2 بر روی سامانه سوم خرداد