سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تغذیه/ در علم تغذیه طبقه بندی میوه‌ها بر چه اساسی است؟


تغذیه/ در علم تغذیه طبقه بندی میوه‌ها بر چه اساسی است؟باشگاه خبرنگاران/ پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی و استاد دانشگاه با اشاره به دسته‌بندی میوه‌ها از نظر علم تغذیه، گفت: میوه‌ها بر اساس طعمشان دسته‌بندی نمی‌شوند بلکه این دسته‌بندی‌ها بر اساس یک سری معیارهای شیمیایی در میوه‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از نظر علم تغذیه میوه‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند، اولین دسته مربوط به میوه‌هایی است که دارای شاخص قندی بالا هستند مانند انگور، انجیر، انبه، خربزه، طالبی، آلبالو و موز که دارای میزان قند بالایی نسبت به دیگر میوه‌ها هستند.

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: دسته دوم مربوط به میوه‌هایی مانند خانواده توت‌ها (توت سفید، شاه توت، توت سیاه، توت فرنگی) و گیلاس، می‌شود که از نظر میزان قد دارای شاخص قند پایینی هستند و دسته سوم با شاخص قندی متوسطی هستند مثل سیب، پرتقال، هلو، گلابی و سایر میوه‌ها که باید توجه داشت در این تقسیم‌بندی شاخص‌ها قندی طعم شیرین میوه‌ها مدنظر نیست.

دکتر فرح‌بخش در قسمت پایانی خاطرنشان کرد: این دسته‌بندی و شاخص‌های قندی میوه‌ها برای افراد معمولی (برای چاقی و لاغری آنچنان تأثیر واضحی ندارد) چندان مورد اهمیت نیستند بلکه اهمیت این شاخص‌ها بیشتر برای افراد مبتلا به دیابت (غیرقابل کنترل) مطرح است و این افراد باید تا زمانی که دیابتشان تحت کنترل قرار نگرفته از مصرف میوه‌هایی با شاخص قندی بالا خودداری کنند و پس از اینکه دیابتشان کنترل شد، می‌توانند از همه میوه‌ها استفاده کنند.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
کتاب تغذیه/ نشانیه دانلوده نرم افزار رایگانه تغذیه/وری گوود