سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تکذیب دوباره اظهارات واعظی توسط مدیر تلگرام


تکذیب دوباره اظهارات واعظی توسط مدیر تلگرامتسنیم/ مقام عالی وزارت ارتباطات بار دیگر اظهاراتی پیرامون تلگرام و نظارت مستقیم بر این شبکه مطرح کرد که باز هم توسط مدیر تلگرام رد شد.

محمود واعظی هفته گذشته با اعلام نامه‌نگاری با مسئولان شرکت تلگرام درباره فعالیت برخی کانال‌های تلگرامی مغایر قوانین ایران، اظهار کرد: مسئولان تلگرام اعلام کرده‌اند هر کانالی را که از سوی وزارت ارتباطات ایران اعلام شود، مسدود می‌کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه سیاست ما برای تمام فضای مجازی اعم از شبکه‌های تلگرام، واتس‌آپ، اینستاگرام و... یکسان است، گفت: این مورد در زمینه نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها نیز صدق می‌کند.

وی افزود: البته در زمینه فعالیت‌‌های انتخاباتی چه در زمان تعیین شده تبلیغات و چه در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی پیش از موعد به تنهایی تصمیم نمی‌گیریم و طبق ابلاغیه وزارت کشور،‌ شورای نگهبان و سایر دستگاه‌های مربوطه عمل می‌‌کنیم. با این تفاسیر وزارت ارتباطات نظارت دقیق خود را بر تمام فعالیت‌های کاندیدهای انتخاباتی دارد.

واعظی درباره شیوه نظارت این وزارتخانه بر تبلیغات تجاری و بازرگانی غیرمتعارف و عملکرد خارج از عرف و شرع برخی کانال‌های تلگرامی اظهار کرد: در این خصوص با مسئولان شرکت تلگرام در روسیه نامه‌نگاری کرده‌ایم و آنها اعلام کرده‌اند هر کانالی که از سوی وزارت ارتباطات ایران اعلام شود، مسدود می‌کنند؛ تاکنون نیز چندین فهرست از کانال‌های نامناسب که فعالیت مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران داشته و از سوی وزارتخانه به شرکت تلگرام ارسال شده،‌ مسدود شده‌اند.

همین اظهارات کافی بود تا دوباره کاربران ایرانی تلگرام، نگرانی خود را در صفحات شخصی مدیر تلگرام مطرح کنند و پاول دروف در پاسخ به ادعاهای مقامات ایرانی گفت: قطعا اینطور نیست که ما هر محتوایی را براساس تقاضا مسدود کنیم.

مدیر تلگرام گفته است ما تمامی گزارش‌های مربوط به سوء استفاده‌های احتمالی را بررسی می‌کنیم و اگر گزارش‌های مردمی مربوط به محتوایی غیر از تفکرات داعش و پورن باشد، آنها را نادیده می‌گیریم.

وی بار دیگر ادعای مقامات ایرانی را رد کرد و گفت "آنها هم مانند هر کس دیگری می‌توانند گزارش‌های مربوط به محتوای پورن و تفکرات داعشی را به ایمیل [email protected] مخابره کنند.

این اولین بار نیست که مدیر تلگرام اظهارات مسئولان اجرایی و حاکمیتی ایران را رد می‌کند و پیش از این یک بار دیگر نیز اظهارات محمود واعظی و پیش‌تر از ان اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی را رد کرده بود.

حال چه اصراری است که مسئولان کشور هر از چندگاهی با علاقه‌ای سرشار درباره تلگرام اظهار نظر کرده و حتی مباحثی را از زبان این شرکت بیان می‌کنند، مشخص نیست.
البته سوالات دیگری نظیر شأنیت یک وزیر در کل‌کل کردن با یک جوان دارنده استارتاپ نیز مطرح است.


منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
اظهارات عجیب یک مدیر مدرسه درباره نداشتن بخاری