سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ قدیمی‌ترین بیوگرافی قرن هفدهم به زبان انگلیسی منتشر شد


مهر/ قدیمی‌ترین بیوگرافی شناخته شده در قرن هفدهم میلادی متعلق به یک زن افریقایی برای نخستین بار به زبان انگلیسی ترجمه و روانه بازار کتاب شد.
نخستین بیوگرافی شناخته شده در قرن ۱۷ میلادی «زندگی و مبارزات مادر والاتا پطروس» که توسط یک زن آفریقایی به رشته تحریر در آمده برای اولین بار به زبان انگلیسی ترجمه می شود.
این بیوگرافی به سنت والاتا پطروس اهل اتیوپی تعلق دارد که در سالهای ۱۵۹۲ تا ۱۶۴۲ زندگی کرده است. او یکی از نجیب زاده های سرشناس در دوران خود بوده که سالهای زیادی از عمرش را به خدمت برای کلیسای ارتدوکس اتیوپی گذرانده است.
زندگی نامه این زن افریقایی در سال ۱۶۷۲ سالها بعد از مرگ وی و به قلم یکی از شاگردان او به رشته تحریر در آمده است.
وندی لورا بلچر مترجم و سرویراستار این اثر که در دانشگاه پرینستون نیز تدریس می کند در خلال پژوهش ها و مطالعاتش بر کتاب «سفر به حبشه» نوشته ساموئل جانسون، متوجه این این زن و سرگذشتش شده است. وی پس از بررسی های اولیه بیوگرافی این زن را پیدا کرد و تصمیم گرفت این زندگینامه را که تا امروز هیچ نسخه ترجمه شده ای از آن به زبان انگلیسی وجود ندارد برای نخستین بار به زبان انگلیسی ترجمه کند.
لورابلچر در این باره می گوید: وقتی مشغول مطالعه سفر به حبشه بودم با سطرهایی مواجه شدم که توجهم را بسیار جلب کرد. جانسون دراثرش بارها یکی از زنان نجیب زاده و قدرتمند اتیوپی را تحسین می کند فردی که در دوران حیاتش در حد قدیس در کلیسای اتیوپی سرشناس بوده است. بنابراین تصمیم گرفتم بیشتر و بیشتر درباره او بدانم تا در خلال بررسی هایم به زندگی نام او رسیدم.

وی اضافه می کند: واقعیت این بود که من بسیار هیجان زده بودم با زندگینامه یک زن قدرتمند افریقایی رو به رو بودم که توسط یک آفریقایی دیگر به رشته تحریر در آمده. برایم جالب بود تا بتوانم سرگذشت یک زن آفریقایی قدرتمند را که یکی از چهره های پرنفوذ در قرن هفده میلادی بوده به مردم امروز معرفی کنم . بنابراین برایم روشن بود که نمی توانم روی آرامش را ببینم مگر آنکه ترجمه این اثر را شروع کنم.
زندگینامه سنت والاتا پطروس با عنوان «زندگی و مبارزات مادر والاتا پطروس» با ترجمه لورا بلچر و با همکاری انتشارات دانشگاه پرینستون منتشر و روانه بازار کتاب شده است. این اثر تا امروز تنها به دو زبان ایتالیایی و امهاری زبان رسمی مردم اتیوپی منتشر شده است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
آموزش زبان انگلیسی - درس هفدهم