سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تروریسم و افراط جدای از اسلام است/ کشورها باید ابزار تحریم را کنار بگذارند


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در بیشکک، «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان امروز در سخنرانی خود در دیدار با فعالان حوزه مناسبات بین‌المللی این کشور و نمایندگان سفارت‌های مختلف در «آستانه»، از همه دولت‌های جهان خواست، تروریسم را با دین اسلام متفاوت بدانند.

وی تصریح کرد: قزاقستان بارها در مورد غیرمعقولانه بودن تشبیه تروریسم با اسلام صلح‌آمیز و دیگر ادیان سخن گفته و به ابتکار دولت «آستانه» در ماه مارس سال جاری در مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت‌وگوهایی با موضوع «دین و صلح» در بالاترین سطح برگزار می‌شود.

نورسلطان نظربایف در ادامه گفت: در آن انجمن تمام کشورهای جهان باید با صدای واحد موضع ضد تروریسم، افراطگرایی و اجتناب استفاده از ادیان برای پوشش ظلم را اعلام کنند.

علاوه بر این، رئیس جمهور قزاقستان حاضران را برای شرکت و صحبت درباره سیاست‌های تحریم‌ها در جهان در انجمن اقتصادی که قرار است در ماه می سال جاری در «آستانه» برگزار شود، دعوت کرد.

وی افزود: با اینکه بحران اقتصادی جهانی به ایجاد مشکلات اجتماعی و سیاسی ادامه می‌دهد، امکانات جدیدی جهت توسعه و بهبود بعدی با خود آورده است.

نظربایف گفت: در حال حاضر، همه باید از این فرصت تاریخی برای تأسیس پایه‌های متعادل اقتصاد جهانی جدید، مؤثر و عادلانه استفاده کنند و به همین خاطر دولت قزاقستان پیشنهاد ایجاد فضای اقتصادی اوراسیا واحد را می‌دهد.

وی بر کلیدی بودن اوراسیا به عنوان یک عامل ژئوپلیتیکی و اقتصادی در سیاست جهانی تأکید کرد و به تقاطع منافع تمام بازیگران جهانی از جمله چین، روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا، هند، ترکیه و ایران در این منطقه اشاره نمود.

رئیس جمور قزاستان در پایان اظهار داشت: بازی‌های ژئوپلیتیکی، تحریم‌های اقتصادی متقابل و دیگر ابرازهای جنگ سرد باید از دستور کار کشورها حذف شوند ضمن آنکه تأسیس اوراسیای قوی از لحاظ اقتصادی، به نفع همه کشورهای جهان و رشد اقتصادی آنهاست.     

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/PF9VZ1


ویدیو مرتبط :
حمایت سلمان العوده از تروریسم و افراط گرای+ مستندات