چگونه با خشکی پوست دست در زمستان مبارزه کنیم؟ - آکا


برای بسیاری از افراد این سوال است که چگونه با خشکی پوست دست در زمستان مبارزه کنیم؟ شاید برای شما هم این موضوع سوال باشد پس با ما نیز همراه باشید.در فصل پاییز و زمستان پوست دست و حتی پا دچار خشکی و زبری می شود. بسیاری از بانوانی که خانه دار هستند و تماس بیشتری با آب مخصوصا اب سرد دارند بیشتر دچار خشکی پوست می شوند , حتی بانوان شاغل اگر از مرطوب کننده دست استفاده نکنند بیشتر در معرض هوای ازاد هستند و دچار خشکی و زبری پوست دست و صورت می شوند.

بنا به گزارش آکاایران : با خشکی دست در سرما چکار کنیم؟

 – روغن زیتون یا بادام یا نارگیل

به مقدار لازم روغن زیتون یا بادام یا نارگیل را به آرامی روی دست ها و پاها و بقیه بدنتان ماساژ دهید. این کار را قبل از حمام رفتن انجام دهید. اگر وقت دارید قبل از آنکه روغن را به بدنتان بمالید آن را کمی گرم کنید.

– عسل

عسل، مرطوب کننده بسیار قوی است و خواص آنتی اکسیدان و ضد میکروبی آن باعث می شود در بیشتر محصولات مراقبت از پوست استفاده شود. برای درمان خشکی پوست ۲ قاشق چایخوری عسل را گرم کنید و در حالی که گرم است روی پوستتان بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. هیچ چیز بهتر از عسل جوابگوی نیاز پوستتان نیست.

 – آلوئه ورا

 آلوئه ورا برای پوست شما فوق العاده است. بعد از حمام یک برگ آلوئه ورا را برش دهید و ماده ژل مانند وسط آن را روی صورت، دست ها و پاهایتان بزنید. آلوئه ورا خاصیت مرطوب کنندگی دارد و آبرسان قوی است ولی بعد از خشک شدن، حالت کشیدگی به پوستتان می دهد که اگر این حالت شما را اذیت می کند، می توانید از مرطوب کننده هایی که حاوی آلوئه وراست استفاده کنید.

 – شیر، گلاب، آبلیمو

 ۴ قاشق چایخوری شیر را با چند قطره گلاب و آبلیمو مخلوط کنید و به همه بدنتان بزنید. بعد از چند دقیقه، آن را با آب سرد بشویید. اگر این کار را ۲ بار در روز تکرار کنید پوستتان به نرمی پوست یک کودک خواهد شد.

– ویتامین E

 سری به داروخانه محله تان بزنید و چند کپسول ویتامین E تهیه کنید، ۲ عدد از آن را برش دهید و روغن آن را همراه چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و روی بدنتان بزنید. دوش بگیرید و تفاوت را احساس کنید.

,خشکی پوست, خشکی پوست دست, خشکی پوست پا,آرایش، آموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو، مدل ناخن

مراقب دستهای خود باشید.

پوست روی دستان شما از همه قسمت های بدن نازک تر است و غدد چربی کمتری دارد. این بدان معناست که مرطوب نگاه داشتن دستها، به خصوص در سرما و آب و هوای خشک مشکل تر است. این امر سبب به وجود آمدن خارش و ترک می گردد. زمانی که در محیط بیرون هستید از دستکش استفاده کنید. اگر از دستکشهای پشمی استفاده می کنید، برای جلوگیری از حساسیت های احتمالی که پشم ایجاد می کند، اول یک دستکش نخی به دست کنید.

برای نرمی پوست دست چه باید کرد؟

۱/۳ فنجان گلیسیرین ، ۱٫۳ فنجان روغن زیتون ، یک قاشق سوپ خوری آبلیمو و یک قاشق سوپ خوری روغن بادام را با یکدیگر مخلوط کرده ، در شیشه ای در بسته نگهداری کنید و هر شب با پنبه به پوست دست خود بمالید.قابل ذکر است که این محلول را نمی توان مدت زیادی نگهداری کرد. اگر روی دست های شما قرمز ،

خشک و ملتهب و ترک خورده است ، کمی گلیسیرین و به اندازه ۱/۳ گلیسیرین ، آب لیمو را در شیشه ای ریخته ، تکان دهید و ۲ یا ۳ با در روز و شب با پنبه روی دست بمالید . پس از مدت کوتاهی از نرمی و لطافت دست های خود حیرت زده خواهید شد.یکی دیگر از مخلوط هایی که پوست دست ها را نرم و لطیف می سازد ،

مخلوط گلیسرین ، آب گوجه فرنگی تازه و کمی نمک است. روش دیگر قرار دادن دست ، در آرد جو است . به این ترتیب که دست را در یک کاسه محتوی آرد جو قرار داده ، به آرامی ماساژ دهید. سپس با آب سرد بشویید و کرم بمالید . بعد از چند دقیقه دوباره روی دست ها کرم بمالید . این کار سلول های مرده پوست که ایجاد خشکی کرده اند، را از بین می برد .

 با یک متخصص مشورت کنید.

اگر به داروخانه نزدیک محل زندگی خود مراجعه می کنید، شاید برای یافتن فروشنده ای که بتواند شما را به خوبی راهنمایی کند کمی به زحمت بیفتید. به همین دلیل مراجعه به یک متخصص پوست حتی برای یک بار هم که شده امری مفید است. متخصصان پوست قادر به تجزیه و تحلیل نوع پوست،

رفع عیوب شیوه های مراقبت های پوستی ای که در حال حاضر آن را به کار می گیرید، می باشند. اما این بدان معنا نیست که شما مجبور به خرید محصولاتی با قیمتهای بالا خواهید شد.دکتر دیوید وورن، متخصص پوست در کالیفرنیا، می گوید: «فرآورده های ارزان قیمت هم درست همانند محصولات پرهزینه و گران عمل می کنند.

در حقیقت، این هزینه های اضافی که شما برای این محصولات پرداخت می کنید اغلب تنها به خاطر بسته بندی و بازاریابی آنها می باشند. آنچه که حایز اهمیت است، چگونگی پاسخگویی پوست شما به این محصولات و رضایتمندی شما از کیفیت آنهاست، نه هزینه گزافی که برای آن پرداخت کرده اید.

آموزش آرایش،مدل آرایش صورت، آرایش چشم،مدل ابرو - تک رژ


ویدیو مرتبط :
همه چیز درباره خشکی پوست (بخش اول)