سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



كمترین اقدام تروریست ها علیه ایران با قوی‌ترین پاسخ ‌مواجه خواهد شد/جمله‌ای را به من نسبت داده‌اند كه از اساس خلاف واقع است


به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اكبر هاشمی رفسنجانی امروز -دوشنبه- در دیدار دبیر، و مدیران دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب، مبارزه با تروریسم را مسأله مهم بشریت در شرایط جدید دانست و افزود:با توجه به گستردگی حضور آنها در كشورها،ریشه‌كنی آنها آسان نیست.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به گزارش سردار وحیدی از اوضاع منطقه، گفت: اوج نگرانی این است كه تروریست‌ها از سر استیصال به سلاح شیمیایی متوسل شوند كه یك‌بار در تكریت چنین جنایتی را مرتكب شده بودند.
وی با تشریح اوضاع عراق، سوریه، یمن، لیبی و افغانستان، گفت: اگر چه مقابله نظامی با این گروه ضروری است، اما عقلای جهانی باید برای ریشه كنی آنها برنامه‌ریزی كنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطر تروریست‌ها را یكی از مسایل واقعی منطقه در آینده دانست و گفت: كشورهایی كه این گروه‌ها را برای اهداف خاصی خلق كرده بودند، الان گرفتار جنایات آنها شده‌اند و آشكارا اظهار نگرانی می‌كنند.
هاشمی رفسنجانی، تلاش بعضی‌ها در جهت القای اختلاف در كشور را مذبوحانه و با برنامه دانست و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با خبرگان، گفت: بعید نیست توسل به اختلافات مذهبی پایه برنامه‌های بعدی دشمنان اسلام، انقلاب اسلامی و ایران باشد و متأسفانه برخی از افراطی‌ها هم به این اختلافات دامن می‌زنند.
وی القای جنگ بین شیعه و سنی را برای منطقه خیلی خطرناك دانست و گفت: باید با جدیت جلوی این برنامه شوم را گرفت، چون شعله‌های جنگ‌های مذهبی، همه چیزها را می‌سوزاند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تدوین سیاست‌های كلی در جهت تقویت وحدت شیعه و سنی در كشور را مهم خواند و گفت: می‌توان این مسایل را به عنوان اسناد بالادستی نظام برای مسؤولین در همه سطوح تدوین كرد.

*تخریب مخالفان سیاسی نه اسلامی است و نه انقلابی
وی با اشاره به گزارش آقای واعظی از وضعیت داخلی، گفت: اختلافات داخلی برای كشور و انقلاب سم است و متأسفانه بعضی‌ها انتقادات سیاسی و نقد منصفانه را با بداخلاقی‌ و تهمت و افترا اشتباه گرفته‌اند و به خود اجازه می‌دهند كه مخالفان سیاسی خود را با بدترین تعابیر تخریب كنند كه نه اسلامی است و نه انقلابی.

*جمله‌ای را به من نسبت داده‌اند كه از اساس خلاف واقع است
هاشمی رفسنجانی، مسایل مربوط به موشك را یكی از مصادیق تازه بی‌اخلاقی‌ها دانست و گفت: جمله‌ای را به من نسبت داده‌اند كه از اساس خلاف واقع است و اصلاً بیان نشده است، در حالی كه همه می‌دانند ایجاد و توسعه صنایع موشكی از ابتدا توسط چه كسانی پایه‌ریزی شد و رشد كرد.
هاشمی رفسنجانی در این دیدار با تبریك سال نو، نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های كلی نظام را برای تقویت پایه‌های كشور ضروری دانست و گفت: امیدواریم با آیین‌نامه جدیدی كه رهبری نظام داده‌اند، شاهد اجرای كامل این سیاست‌ها در كشور باشیم كه مصوب مجمع تشخیص و مورد تأیید رهبری نظام است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فعال كردن كمیسیون نظارت را بسیار مهم دانست و گفت: باید با گسترش كیفی حضور متخصصان در كمیسیون و تقویت تعامل با دولت و مجلس، توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبری نظام در رأس تصویب قوانین و لوایح قرار گیرد.
همچنین در آغاز این دیدار، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسن واعظی، معاون امور كمیسیون‌ها و تدوین مصوبات مجمع و رئیس كمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه، میرزاده، رئیس ستاد دبیرخانه،سردار وحیدی، رئیس كمیسیون سیاسی دبیرخانه و دانش‌جعفری رئیس كمیسیون نظارت دبیرخانه و دبیر كمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تبریك سال نو، گزارشی از مصوبات و جلسات مجمع تشخیص و كمیسیون‌های آن در سال گذشته، اوضاع سیاسی و نظامی كشورهای منطقه و برنامه‌ها برای تقویت نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های كلی نظام ارائه كردند.
سیام**3070**7261**1449

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چگونه واقع بینانه تر با کارآفرینی مواجه شویم؟