سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزارش از مراسم رونمایی تلویزیون اینترنتی "آیو"


گزارش از مراسم رونمایی تلویزیون اینترنتی جی اس ام/ کیوان جامه بزرگ، مدیرعامل شرکت باران تلکام در نشست مطبوعاتی امروز ضمن اعلام این خبر گفت: باران تلکام با حمایت سازمان صدا و سیما، از ابتدای سال جاری توانست فعالیت خود را آغاز کند و جزو یکی از پنج شرکت دریافت‌کننده مجوز IPTV/OTT باشد.
تمامی کاربران اینترنت پرسرعت با استفاده از سرویس "آیو" این شرکت، امکان بهره‌برداری از خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتی را در سراسر نقاط ایران خواهند داشت.

جامه بزرگ افزود: باران‌تلکام پس از تلاشی پنج‌ماهه از امروز اقدام به عرضه عمومی خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتی می‌کند و سرویس خود موسوم به "آیو" را در اختیار تمامی هموطنان قرار می‌دهد، اما لازمه دریافت خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتی، داشتن اینترنت پرسرعت 512 کیلوبیت برثانیه است.

به گفته وی، مردم با ثبت نام از طریق وبسایت aionet.ir می‌توانند صاحب حساب کاربری شوند و برای دریافت ستاپ‌باکس آیو (آیوباکس) اقدام کنند. امکان دریافت برنامک آیو نیز برای دارندگان سیستم‌عامل اندروید روی کافه‌ بازار و گوگل پلی وجود دارد، اما دارندگان آیفون می توانند تا چند روز دیگر برای دانلود این برنامک اقدام کنند. کاربران ویندوزفون نیز می توانند حداکثر تا پایان سال از خدمات آیو بهره ببرند. دارندگان تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نیز بدون نیاز به دریافت گیرنده دیجیتال آیو، امکان استفاده از خدمات تلویزیون اینترنتی را خواهند داشت.

مدیرعامل باران تلکام معتقد است که تا پایان امسال دست‌کم 500 هزار کاربر می‌توانند از طریق تلویزیون‌های هوشمند، تبلت، لپتاپ و گوشی‌های تلفن همراه خود به خدمات آیو دسترسی داشته باشند.

او با اشاره به اینکه ستاپ‌باکس‌های آیو بینیاز از انجام تنظیمات‌اند گفت: منتظر تایید تعرفه‌گذاری ستاپ‌باکس از سوی سازمان صدا و سیما هستیم. از طرف دیگر، خدمات پایه ما نیز به‌صورت رایگان عرضه می‌شود اما تعرفه‌گذاری سرویسهای تکمیلی و خدمات ارزش افزوده در حال نهایی شدن است.

به گفته وی، در حال حاضر 21 دفتر در 15 استان خدمات نصب، راه‌اندازی و خدمات پس از فروش آیوباکس‌ها را ارائه می‌کنند. شماره 02189518 نیز به عنوان مرکز تماس این شرکت، عملیات ثبت‌نام و پاسخگویی به مشترکین را انجام میدهد.

جامه‌بزرگ همچنین از عرضه ستاپ‌باکسها در میان 10 کشور آمریکای شمالی، اتحادیه اروپا، آسیای جنوب شرقی و کشورهای فارسی‌زبان منطقه خبر داد که از اردیبهشت‌ماه 1395 آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به شرایط زیرساختی موجود، می‌توانیم خدمات خود را در حال حاضر به سه میلیون مشترک عرضه کنیم اما در سالهای آتی امکان بهره برداری از حجم بیشتری مشترک را خواهیم داشت.

مدیرعامل باران‌تلکام همچنین گفت: توجه صرف به مباحث زیرساختی، مجال توسعه این خدمات را طی پنج سال گذشته از ایرانیان گرفت، اما در شرایط کنونی و با بهره‌گیری از فناوری OTT میتوان این محدودیت‌ها را کنار زد و با کیفیتی مناسب اقدام به پخش محتوا برای کاربران کرد.

او همچنین خبر از تعامل جدی باران‌تلکام با تولیدکنندگان محتوا داد و افزود: تا پایان امسال دست‌کم هزار عنوان محتوای صوتی و تصویری را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار خواهیم داد. همچنین تمامی کاربرانی که تا پایان امسال برای دریافت خدمات آیو اقدام کنند میتوانند برای مدت سه ماه از کلیه خدمات آیو به‌طور رایگان بهرهمند شوند.

جامه‌بزرگ با اشاره به امکان تولید 30 درصدی محتوای اختصاصی که در قرارداد این شرکت با سازمان صدا و سیما قید شده است، گفت: از اوایل سال 1395 محتوای اختصاصی خود را از طریق پلت‌فرمهای آیو در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

به گفته وی، این خدمات تنها محدود به ارائه محتواهای صوتی و تصویری نخواهد شد، بلکه امکان بهره برداری از خدمات TV Banking، دسترسی به دوره‌های آموزشی از راه دور و انجام بازیهای آنلاین و گروهی از دیگر خدمات آینده خواهد بود. به عنوان مثال از طریق خدمات TV Banking کاربر می‌تواند اقدام به انتقال وجه یا پرداخت قبوض کند؛ سرویسی که تا یک ماه آینده روی آیوباکسها فعال میشود.

در شرایط فعلی، کاربران آیو میتوانند به کلیه محتواهای پخش شده صدا و سیما تا 72 ساعت پیش به‌طور رایگان دسترسی یابند و مدیریت زمان را در اختیار بگیرند. ویژگی دیگر این سرویس، امکان ذخیره‌سازی محتوا روی "ابر آیو" است. ابر آیو فضایی پنج گیگا بایتی را در اختیار کاربر می‌گذارد و به وی مجال ذخیره برنامه‌های درحال پخش، پخش شده و حتی برنامه‌هایی که در آینده پخش میشوند را میدهد.

جامه‌بزرگ در پایان از تعامل جدی باران‌تلکام با مجموعه‌ها و متولیان درگیر IPTV خبر داد و گفت: با وزارتخانه‌های ارتباطات و ارشاد و همچنین سازمان صداوسیما تعاملی سازنده داریم تا الزامات نهادهای حاکمیتی را برای ارائه خدمات رعایت کنیم.

در پایان این مراسم جامه بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگار جی اس ام مبنی بر ارتباط کیفیت تصاویر تلویزیونی با سرعت کاربر افزود: در حال حاضر حداقل سرعتی که کاربر می تواند از سرویس ما استفاده کند ۵۱۲ کیلوبیت است. اما اگر کاربری سرعت بالاتری داشته باشد، کیفیت تصاویر نیز بالاتر خواهد رفت و بنابراین کاربر می‌تواند، تصاویر را به صورت اچ‌دی نیز دریافت کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: جی اس ام


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟