فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



از فرماندهی سپاه آمل تا آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس ابوالفضل علامی استاد قرائت و مفاهیم قرآن کریم شب گذشته در سن 57 سالگی بر اثر سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حمید صفار هرندی از دوستان نزدیک استاد علامی است که در این گزارش گفت‌وگوی فارس با وی درباره استاد علامی تقدیم می‌شود.

صفار هرندی در گفت‌وگو با فارس درخصوص فعالیت‌های استاد علامی پس از دوران پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مرحوم علامی از همان سال‌های اول انقلاب به عضویت در سپاه پاسداران درآمد و سابقه فرماندهی سپاه آمل را هم در کارنامه دارد. البته این استاد عزیز در کنار فعالیت نظامی به عنوان یک معلم قرآن شناخته شده بود.

وی درخصوص فعالیت‌های قرآنی مرحوم علامی گفت: استاد علامی در حوزه علوم قرائت و تجوید فعالیت داشت و در چند مسابقه هم عنوان نخست کسب و به حج اعزام شده بود. مرحوم علامی سابقه تلاوت در محضر امام خمینی(ره) را هم در کارنامه دارد. وی فعالیت قرآنی را در کنار تحصیل در حوزه علمیه انجام می‌داد.

صفار هرندی از سابقه بیماری قلبی مرحوم علامی خبر داد و گفت: مرحوم علامی در سال‌های جنگ به دلیل فشار کار دچار ناراحتی قلبی شد اما به برکت قرآن چندین سال باوجود ناراحتی قلبی زندگی و به ساحت مقدس قرآن کریم خدمت کرد. وی باوجود بیماری قلبی بسیار پرکار و پرتلاش بود و شاید در شبانه‌روز بیش از 14 ساعت فعالیت مستمر داشت.

این دوست و همرزم مرحوم علامی با اشاره به دغدغه‌های این استاد فقید گفت: استاد علامی درباره تلاوت قرآن نگرانی‌هایی داشت و گاهی درون مجموعه قاریان انتقاداتی را مطرح می‌کرد. وی گاهی دردمندانه افسوس می‌خورد که چرا برخی از قاریان به اخلاق قرآنی متخلق نیستند. درامر عبادت و بندگی بسیار مثال‌زدنی بود و توجه وی هنگام خواندن نماز، دعا، قرآن و صحیفه سجادیه حسرت انسان بر می‌انگیخت.

وی درخصوص سوابق و دغدغه‌های استاد علامی گفت: مرحوم علامی قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم بود و کتب و مقالات بسیاری در حوزه قرائت و تجوید تألیف و یا ترجمه کرده بود. در موضوع آموزش دغدغه‌اش آشنایی مردم با ترجمه و مفاهیم قرآن بود و عقیده داشت سواد قرآنی یعنی اینکه قرآن را خوب بخوانی و یک فهم ابتدایی از آن داشته باشی.

صفار هرندی درباره خصوصیات اخلاقی مرحوم علامی گفت: انسانی بسیار منظم و منضبط بود و این نظم و انضباط وی ستودنی و معروف بود. به ولایت فقیه اهتمام جدی داشت و اگر اشکالی در این امر می‌دید آرام نمی‌نشست و امر به معروف می‌کرد. جانباز جنگ تحمیلی بود اما کمتر کسی این امر را می‌دانست خود من که حدود 32 سال است با استاد در ارتباط هستم حدود چهار سال است از این موضوع خبر دارم. همچنین استاد علامی برادر شهید است. آرامش متانت و وقار استاد مثال‌زدنی بود و شاید همه اساتید قرآن بر این موضوع اذعان کنند.

به گزارش فارس پیکر مرحوم علامی از ساعت 9:30 فردا از جلوی مسجد امام حسن عسکری(ع) قم به سمت حرم و از آنجا به سمت گلزار شهدای قم تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیبام/

http://fna.ir/PA3BR4


ویدیو مرتبط :
آگهی مجموعه کتابهای «آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم»