سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



شگرد جدید ژاپن برای فروش تسلیحات نظامی


شگرد جدید ژاپن برای فروش تسلیحات نظامیایرنا/ ژاپن برای اینکه بتواند قرارداد کلان فروش زیردریایی های پیشرفته به استرالیا را از آن خود کند، درصدد برگزاری یک رزمایش مشترک دریایی با این کشور است.

هدف از انجام این رزمایش به اعتراف وزارت دفاع ژاپن امضای قرارداد مذکور به ارزش تقریبی 37 میلیارد دلار است.
وزارت دفاع ژاپن امروز دوشنبه در تارنمای خود اعلام کرد که رزمایش مشترک دو کشور یک ماه دیگر برگزار خواهد شد.
این کشور برای فروش این زیردریایی ها به استرالیا تلاش سختی را آغاز کرده و رقبای مقتدری را نیز پیش رو دارد.
پیش بینی شده است که ژاپن از زیردریایی هایی از مدل «سوریو» که قابلیت های تهاجمی بالایی دارند در این رزمایش که در آبهای اطراف استرالیا برگزار می شود، بهره بگیرد.
روزنامه «ژاپن تودی» می نویسد که مساله قرارداد زیردریایی فقط نظامی نیست بلکه ابعاد سیاسی هم دارد و رقابت سخت کشورها در منازعات دریاهای شرقی و جنوبی چین را نشان می دهد.
این نشریه خاطرنشان می کند که حتی غربی ها بخصوص آمریکا فشار زیادی بر استرالیا وارد آورده اند که چنین قراردادی را با ژاپن امضا کند تا حاوی یک پیام روشن برای پکن باشد.
توکیو پیشتر اعلام کرده است، در صورتی که توافقات و همکاری های دو کشور در باره زیردریایی های پیشرفته خوب پیش برود اسرار و فن آوری محرمانه زیردریایی های رادار گریز را در اختیار کانبرا قرار خواهد داد.
ژاپن تاکید کرده است که چنانچه قرارداد ساخت زیردریایی های نسل آینده را بدست آورد، آماده است محرمانه ترین فنون رادار گریز بودن آنها را به استرالیا بدهد.
استرالیا سال های طولانی است که زیردریایی های بنزینی و الکتریکی در اختیار دارد و قصد این کشور کنار گذاشتن زیردریایی های مذکور از مدل «کالینز» تا سال 2026 میلادی است.
زیردریایی های نسل جدید قابلیت رادارگریز دارد و دارای سنسورهای بسیار حساسی است که می تواند توان عملیاتی آنها را افزایش دهد.
شرکت هایی از فرانسه و آلمان رقیبان اصلی ژاپن در این معامله هستند و توکیو می خواهد پس از امضای این توافقنامه اسرار زیردریایی های مدل «سوریو» را در اختیار استرالیا قرار دهد. ضمن آنکه هیاتی از فرانسه نیز تا یک هفته دیگر برای همین مورد وارد استرالیا خواهد شد.
در شرایط فعلی فقط آمریکا برخی از جزییات این زیردریایی ها را می داند و اطلاعات این تجهیزات برای ژاپن فوق محرمانه تلقی می شود.
«کنجی واکامیا» معاون وزارت دفاع ژاپن گفته است که طبیعتا اگر چنین همکاری صورت گیرد لازم است اطلاعات با استرالیا تقسیم شود.
از زمان روی کار آمدن «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در سال 2012 میلادی همکاری های نظامی ژاپن با آمریکا، استرالیا افزایش چشمگیری داشته و طرفین چندین بار رزمایش های مشترک برگزار کرده اند.
ژاپن برای سالجاری میلادی (2016)، بودجه نظامی 5 تریلیون و 90 میلیارد «ین» (41 میلیارد و 341 میلیون و 780 هزار و 376 دلار) را برای خود در نظر گرفته است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
7. زیر دریایی بزرگ نظامی Virginia Class Submarine برترین تسلیحات و ادوات نظامی(ultimate weapons)