سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



دستگیری ٥٣ هوادار داعش در ایران


سلامت نیوز: رئیس پلیس فتا با بیان اینکه پلیس صفحات پروفایل‌های گروه‌های تروریستی از جمله داعش و... را رصد می‌کند، گفت: «در هشت‌ماهه امسال ١٣٢ سایت که اقدام به حمایت از گروه‌های تروریستی و داعش کرده بودند، شناسایی و حذف شدند».

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیان‌فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: «علاوه بر ١٧٥ صفحه منتسب به داعش که از سوی تلگرام حذف شد، پلیس فتا نیز تعدادی از سایت‌ها و پروفایل‌های منتسب به گروه‌های تروریستی و داعش را در کشور شناسایی کرده است». وی گفت: «در یک سال و هشت ماهه گذشته، پلیس فتا ٢٨٥ سایت و پروفایل حامی داعش و گروه‌های تروریستی را شناسایی کرده از این تعداد ١٠٨ سایت در خارج از کشور بوده که از طریق اینترپل با آن برخورد شده است و ٣٤ صفحه پروفایل غیرفعال بودند». رئیس پلیس فتای کشور اضافه کرد: «٥٣ نفر نیز از حامیان تفکر داعش که در داخل کشور اقدام به حمایت از این گروه در فضای مجازی کرده بودند، در داخل کشور دستگیر شدند که این افراد به محاکم قضائی معرفی شدند، برخی از آنان از روی غفلت یا ناآگاهی اقدام به این کار کرده بودند که با تعهد آزاد شدند، اما کسانی که در جرم خود اقرار داشتند، دستگیر شدند».

به‌گفته هادیان‌فر، عمده این افراد در استان‌های مرزی کشور بودند. به گزارش آنا، او با تأکید بر این نکته که تا به امروز از سوی داعش حمله سایبری به ایران نداشته‌ایم، گفت: «چندی پیش خبری در تلگرام منتشر شده بود که از طرف یکی از فرماندهان برجسته سپاه صحبتی کرده بودند که قرار است ٢٠ آذر اتفاقاتی به وقوع بپیوندد». او با بیان اینکه این صحبت‌ها از سوی فرمانده سپاه مطرح نشده بود، افزود: «منشأ این خبر داخلی بود و فردی که این خبر را منتشر کرده، شناسایی شد و تذکر لازم را گرفت. فرمانده سپاه هیچ‌گونه مصاحبه‌ای با شبکه خبری CNN با این مضمون انجام نداده است. کسی که این خبر را در شبکه مجازی منتشر کرده، متعلق به یکی از استان‌های شمالی کشور بود و در ٢٤ ساعت شناسایی شد و کانال او در تلگرام متوقف شد».

او درباره آخرین اقدامات انجام‌شده درباره فیلتر‌کردن یا فیلتر‌نکردن تلگرام توضیح داد: «کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ١٣ عضو دارد که ١١ عضو آن از سازمان‌های مختلف و دو عضو دیگر از مجلس هستند. تا به امروز دو جلسه درباره فیلترشدن یا نشدن صفحه اجتماعی تلگرام برگزار شده است که صحبت‌های مطرح‌شده دقیقا همان چیزی است که دبیر کارگروه اعلام کرد، اما اینجا سؤالی پیش می‌آید که تلگرام، واتس‌اپ و لاین که به صورت رایگان در اختیار کشورها قرار دارند، چرا بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی این خدمات را به کشورها ارائه می‌دهند».

سردار هادیان‌فر تأکید کرد: «از طرف وزارت اطلاعات به مدیران تلگرام گفته شده اطلاعات مردم ایران باید پیش شما محفوظ باشد و فروخته نشود. براساس پروتکل همکاری OTT، کشوری که بیشترین کاربر را در یک شبکه اجتماعی دارد باید سِرورش به داخل ایران منتقل شود، اما مدیران تلگرام به بهانه اینکه ایران تحریم است، سرور این شبکه اجتماعی را به ایران منتقل نمی‌کنند».


ویدیو مرتبط :
نیروی انتظامی در حال دستگیری هوادار فوتبال