وقتی برای کتاب‌ کودک هزینه نمی‌شود


به زودی چهار کتاب تالیفی به قلم محمدهادی محمدی که پیش‌تر نامش با مجموعه چندجلدی «تاریخ ادبیات کودکان ایران» همراه بود، راهی بازار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «معدن ذغال‌سنگ کجاست؟» با تصویرگری ندا راستین‌مهر و «بنفشه‌های عمونوروز» با تصویرگری نوشین صفاخو در زمره این کتاب‌ها هستند که بناست در انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان راهی بازار شوند.

به گفته این نویسنده، «معدن ذغال‌سنگ کجاست؟» روایتی درباره کارگران معادن است که زیبایی‌های روی زمین را به امید فردایی بهتر و زیباتر رها می‌کنند و «بنفشه‌های عمونوروز» بازنویسی تازه‌ای از داستان عمونوروز است.

«جم جمک برگ خزون» با تصویرگری پرستو حقی و «آدم برفی و گل سرخ» با تصویرگری مهسا منصوری از دیگر تازه‌های این نویسنده است که بناست به زودی در همین موسسه انتشاراتی راهی بازار شود.

این پژوهشگر ادبیات کودکان گفت: ما تلاش‌مان این است که کتاب‌های باکیفیتی را در اختیار کودکان و نوجوانان این مرز و بوم قرار دهیم ولی متاسفانه اغلب ناشران کتاب‌های کودکان نمی‌خواهند در این زمینه هزینه کنند و شاید هم سواد این کار را ندارند.

کتاب دوجلدی «آرش کمان‌دار» به روایت محمدهادی محمدی و تصویرگری ندا راستین‌مهر یکی از آخرین آثار منتشرشده اوست که اواسط سال جاری راهی بازار شد. به گفته نویسنده، کیفیت بالای کار تصویرگری این کتاب سبب شد تا تولید و نشر آن شش سال به طول انجامد. این دو کتاب در قطع بزرگ رحلی خوابیده ( 35 در 25 ) بر روی کاغذ گلاسه و چهاررنگ در انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان منتشر شده است.

تاریخ ادبیات کودکان ایران، طرحی پژوهشی در شناخت سیر تاریخی ادبیات کودکان در ایران و عناصر و گونه‌های سازنده آن است که گروه پژوهشگران آن زیر نظر زهره قائینی و محمدهادی محمدی پیش‌طرح آن را در سال ۱۳۷۵ به تصویب رساندند و از سال ۱۳۷۶ کار نگارش مجموعه کتاب‌های مرجع را به همین نام آغاز کردند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کتاب کودک شما/ کتابنامه