بارش 2 متر برف در پیرانشهر!


به علت بارش برف و کولاک شدید، افق دید اکنون به کمتر از 2 متر رسیده که این امر برفروبی و تردد در محورها را با وقفه مواجه کرده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی پیرانشهر در آذربایجان غربی گفت: تداوم بارش برف و کولاک کم سابقه، ارتفاع برف در جاده های این شهرستان را به بیش از 2 متر رسانده است.  جلال محمدی در مصاحبه با ایرنا افزود: هم اکنون تردد در جاده های این شهرستان به کندی صورت می گیرد و بدون زنجیرچرخ امکانپذیر نیست.

وی با درخواست از مردم برای عدم تردد در محورهای برون شهری این شهرستان تا اطلاع بعدی، بیان کرد: بیش از 20 دستگاه خودرو برفروب اکنون در راه های پیرانشهر درحال برفروبی هستند، ولی کولاک شدید پاکسازی این محورها را با مشکل مواجه کرده است.

محمدی اضافه کرد: به علت بارش برف و کولاک شدید، افق دید اکنون به کمتر از 2 متر رسیده که این امر برفروبی و تردد در محورها را با وقفه مواجه کرده است.

وی گفت: روز گذشته بیش از 30 روستای این شهرستان در محاصره برف واقع شده بود که تداوم بارش ها بر شمار این روستاها افزوده است.

محمدی اضافه کرد: نیروهای راهداری در مبادی محورهای مختلف این شهرستان مستقر شده و از تردد خودروها تا زمان برفروبی کامل و قطع بارش برف و کولاک جلوگیری به عمل می آورند.

بارش برف همراه با کولاک و وزش باد شدید از روز چهارشنبه شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی را فراگرفته و همچنان ادامه دارد.

بارش برف و سرمای شدید که به 15 درجه سانتیگراد زیر صفر نیز رسیده، موجب قطع جریان برق و آب این شهرستان از ظهر روز جمعه شده است.

بر اساس آخرین گزارش های رسیده جریان آب و برق 60 درصد از این شهرستان برقرار شده است. ارتفاع برف در مناطق شهری پیرانشهر بیش از 80 سانتیمتر اعلام شده است.

برف و کولاک مدارس تمام مقاطع سه گانه این شهرستان را نیز امروز شنبه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مناطق شهری و روستایی به تعطیلی کشانده است.

شهرستان پیرانشهر در 145 کیلومتری مرکز استان و در جوار کشور عراق و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است.

بارش نخستین برف زمستانی که از بامداد روز چهارشنبه در آذربایجان غربی و به ویژه مناطق جنوبی این استان آغاز شده، بیشتر شهرها و روستاهای این منطقه را سفیدپوش کرده و موجب کندی تردد در محورهای مواصلاتی این منطقه شده است.


ویدیو مرتبط :
بارش بیش از 2 متر برف در غرب مازندران