سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ابتکار: ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط رهبری جان تازه ای به این سازمان بخشید


ابتکار: ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط رهبری جان تازه ای به این سازمان بخشید

ایرنا/ معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط رهبر معظم انقلاب جان و نفس تازه ای به سازمان محیط زیست بخشیده و زمینه را برای کار و تلاش بیشتر فراهم کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، روز گذشته در نامه ای به روسای قوا، سیاست های کلی محیط زیست را ابلاغ کردند.ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام مند منابع حیاتی، جرم انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی از جمله محورهای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

معصومه ابتکار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: ما قطعا این فرصت را خواهیم داشت که به پشتوانه سیاست های کلی محیط زیست که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند قوی تر و با قدرت و هماهنگی بیشتر کار کنیم.
وی اظهار کرد : سیاست های کلی یکی از عالی ترین سطوح تعیین کننده خط مشی و ساسیت های کلان کشور است از این رو از اهمیت زیادی برخوردار است، به ویژه بحث محیط زیست که مساله ای فرابخشی است بسسار مهم است که سیاست های کلی آنرا برای نظام داشته باشیم.
وی تاکید کرد: این سیاست ها فقط برای یک قوه مانند مجریه نیست بلکه به تمام قوا و حتی نیروهای مسلح نیز ابلاغ می شود و تمام کشور نسبت به اجرای نظام کلی مسوول و پایبند هستند بنابراین ابلاغ این سیاست از سوی رهبر یک اتفاق بسیار مهم برای کشور و محیط زیست و اتفاق مبارکی برای سازمان حفاظت محیط زیست است.
ابتکار ادامه داد: تهیه این سیاست ها با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام که برای رهبر معظم انقلاب نقش مشورتی داشت و تلاش بسیار جدی سازمان حفاظت محیط زیست شکل گرفت و خوشحالیم که این سیاست ها برای ما یک راهبرد قوی و خط مشی روشن در حل مسایل محیط زیستی را تامین می کند و به هم راستایی میان دستگاه ها کمک خواهد کرد.
وی افزود: در مسایل محیط زیستی هم راستایی دستگاه های اجرایی با هم یعنی هم راستایی درون دولت، یعنی هم راستایی میان قوه مجریه، مقننه، قضاییه و دیگر بخش ها مانند نیروهای مسلح، رسانه ها و آحاد مردم، در این ابلاغیه نیز رهبر معظم انقلاب به نقش مردم بسیار زیبا اشاره کردند و این می تواند یک جریان سازی اجتماعی برای بهبود و حفظ وضعیت محیط زیست کشور در تمام سطوح به وجود آورد، موضوعی که بسیار ضروری و به موقع بود زیرا دیگر وقت آن رسیده بود.

ابتکار به برخی هجمه ها به دولت و محیط زیست اشاره کرد و گفت: بخشی از این هجمه ها که مشکلات واقعی محیط زیست است و فقط به سازمان محیط زیست مربوط نمی شود چون در بحث حفاظت محیط زیست تمام دستگاه ها مانند سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری، وزارت نیرو، بخش آب و سایر دستگاه ها وظیفه مربوط به خود را دارند.
وی افزود: بنابراین بسیاری از این هجمه ها و مسایل به مشکلات واقعی محیط زیست و بحران هایی که سالها بر اثر بی توجهی به وجود آمده اند بر می گردد، توجه به محیط زیست چند سالی بود از صفحه روزگار پاک شده بود و در برنامه ریزی ها و حتی برای مردم هم موضوعیت نداشت، در بسیاری از تصمیمات اخذ شده توجهی به این موضوع نمی شد اما اکنون به جایگاه واقعی خود رسیده است.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: اکنون بخشی از این هجمه ها به آن شرایط و بحران هایی که وجود دارد بر می گردد، بخشی نیز سیاسی است که کاملا برنامه ریزی شده و طراحی شده است، ما نه می توانیم از زیر بار مسوولیت خود شانه خالی کنیم و نه نسبت به نقدها بی تفاوت باشیم.
وی افزود: برخی نقدها هم ممکن است صحیح و کاملا دلسوزانه باشد بنابراین ما از نقدهای علمی، کارشناسانه و منصفانه استقبال و از آنها در بهبود مسیر خود استفاده می کنیم ، در تلاشیم که این صداها را بشنویم تا با استفاده از آنها کار خود را اصلاح کنیم.
ابتکار اظهار کرد: آن بخشی از هجمه ها که سیاسی است قطعا عاملان آنها دیر یا زود متوجه می شوند که این کار جز کند کردن روند کارهای کشور و خسته کردن خودشان فایده دیگری ندارد ، رهبر معظم انقلاب در سخنان 17 اسفند 1393 فرمودند که ' محیط زیست مربوط به این دولت و آن دولت نیست ، مربوط به این شخص و آن شخص نیست ' ، بنابراین همه باید در حفظ آن تلاش کنیم.
وی گفت:امیدواریم این دلواپسان غیرمنصف و کسانی که به دور از انصاف برخورد می کنند و علیه دولت و محیط زیست هجمه می کنند تغییر رویه دهند و برای رفع مشکلات محیط زیستی کمک کنند.


ویدیو مرتبط :
اعتراض ابتکار ریاست محترم سازمان محیط زیست خخخخخخخ