سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



مامان و نی نی/ چگونه به نوزادم شیر بدهم؟


مامان و نی نی/ چگونه به نوزادم شیر بدهم؟جام جم/ آن قدیم‌ترها که جوانان تا مدت‌ها پس از ازدواج در یک خانه و کنار مادر و مادربزرگ زندگی می‌کردند، مشکلات زیادی درباره نحوه شیردادن به فرزند نوزاد خود یا همان نوه و نبیره‌ای که به ساکنان خانه اضافه شده بود نداشتند، اما اکنون که بسیاری از جوانان پیش از ازدواج سراغ پیدا کردن خانه‌ای مستقل می‌روند بسیاری از این زوجین پس از تولد کودکشان نمی‌دانند چه آداب و اصولی را باید رعایت کنند تا خود و کودک شیرخوارشان دچار مشکل نشوند.
سه سوال و سه جواب در این زمینه را پیش‌رویتان گذاشته‌ایم تا اگر شما هم چنین پرسشی دارید به پاسخ آن دست یابید.
چند نوبت باید به کودک شیر داد؟
بستگی به نیاز کودک دارد. برخی از آنها حداقل 9 بار در شبانه‌روز احساس گرسنگی می‌کنند و از خواب بیدار می‌شوند. برخی دیگر دو تا سه بار بیشتر شیر می‌خورند، اما بهتر است بدانید فواصل شیردهی و تعداد دفعات آن منظم نیست و باید با احساس نیاز فرزند به غذا باشد. به همین دلیل بجز روزهای اول که باید هر دو تا سه ساعت حتی اگر کودکتان خواب است او را بیدار کنید و به وی شیر بدهید، در روزهای بعدی (مثلا یک هفته بعد) نیازی به بیدار کردن او نیست.
هر وقت بیدار شد و نوک پستان را در دهان او گذاشتید و کودکتان شروع به خوردن شیر کرد، بهتر می‌توانید فواصل حدودی شیردهی و نیاز وی به شیر خوردن را تخمین بزنید.
گریه کردن پس از بیداری، حرکت دادن پشت‌سر هم لب‌ها، باز و بسته کردن مکرر دهان و در برخی موارد مکیدن انگشت می‌تواند از جمله نشانه‌هایی باشد که می‌توانید از طریق آن متوجه شوید نوبت و زمان شیر دادن به کودکتان فرا رسیده است.
آیا باید هنگام شیردهی از هر دو پستان به او شیر داد؟
وقتی نوزادتان در حال خوردن شیر است نیازی نیست که به تصور نداشتن شیر جابه‌جایی صورت بگیرد. به یاد داشته باشید که معمولا در ابتدا شیر کمی رقیق‌تر است و در انتها چرب‌تر می‌شود. این چربی یکی از منابع مهم تغذیه و رشد کودکتان محسوب می‌شود و بخصوص در کمک به افزایش وزن او طی روزهای اولیه تولد اهمیت موثری دارد.
به همین دلیل جدا کردن او از سینه باعث می‌شود ناخودآگاه وی را از این منبع غذایی مفید بی‌بهره بگذارید و در رشد کودکتان اختلال ایجاد شود.
آیا می‌توان برای غنی شدن شیر فاصله شیردهی را افزایش داد؟
خیر. در تحقیقی که بتازگی صورت گرفته معلوم شده زیاد شدن فاصله شیردهی باعث کاهش تولید شیر در پستان مادر می‌شود. نگران تولید شیر نباشید.
در قدیم هم که هنوز این تحقیقات به صورت علمی اثبات نشده بود مادرها و مادربزرگ‌ها به زنان جوانی که خود بتازگی مادر شده بودند توصیه می‌کردند در فواصل مناسبی برای افزایش تولید شیر و کیفیت آن، هنگامی که فاصله شیرخوری کودک زیاد است خودشان شیرشان را بدوشند و دور بریزند.


منبع: جام جم


ویدیو مرتبط :
مامان بزرگ جیمی نوترون نی نی میشه