علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آسم با طولانی شدن زمان باردار شدن ارتباط دارد


به گزارش روز جمعه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی یورک آلرت، این مطالعه که در مجله European Respiratory Journal منتشر شده است تاکیدی است بر مطالعات قبلی که ارتباطی را میان آسم و باروری نشان داده اند.
اما این مدرک تا کنون بر داده های پرسشنامه ها و یا مطالعات کوچک تکیه داشته است.
در این مطالعه جدید 245 زن 23 و 45 ساله که مشکل باروری داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند.
آنها تحت آزمایشات آسم و آلرژی قرار گرفتند و پرسشنامه هایی را در طول درمان باروری پر کردند.
96 نفر از این زنان یا آسم داشتند و یا این بیماری در بدو شروع این مطالعه در آنها تشخیص داده شد.
محققان این زنان را در طول درمان باروری برای حداقل 12 ماه تا زمان نائل شدن به یک بارداری موفق و یا توقف درمان باروری تحت نظر قرار دادند.
نتایج این مطالعه نشان داد که متوسط کل زمان تا بارداری در زنانی که آسم نداشتند 32.2 ماه و در زنان مبتلا به آسم 55.6 بود.
همچنین بر اساس نتایج این مطالعه، زنان مبتلا به آسم لقاح موفق کمتری داشتند بطوریکه 39.6 درصد زنان مبتلا به آسم باردار شدند که با 60.4 درصد در زنانی که آسم نداشتند قابل مقایسه است.
نتایج این مطالعه همچنین نشان می دهد که این رویه با افزایش سن زنان آشکارتر می شود.
دکتر الیزابت جول گید نویسنده این مطالعه می گویند: نتایج این مطالعه که در یک محیط آزمایشی بالینی انجام شده است تاکیدی است بر شواهد اپیدمیولوژی که نشان می دهند ارتباطی میان آسم و باروری وجود دارد.
وی افزود: ما مشاهده کرده ایم که آسم تاثیر منفی بر باروری دارد زیرا نشان داده است که آسم زمان باردار شدن را افزایش می دهد و این افزایش با مسن شدن زنان مبتلا به آسم بیشتر می شود.
علمی**2038** 1418

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
طولانی ترین زمان