سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشف 530 هزار قلم مواد محترقه در سیستان و بلوچستان


کشف 530 هزار قلم مواد محترقه در سیستان و بلوچستانایرنا/ فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: 530 هزار قلم مواد محترقه در چند روز اخیر در استان کشف و 2 باند بزرگ نیز در این رابطه منهدم شده است.

سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهارداشت: براساس اعتراف افراد دستگیر شده مقصد عمده کالاهای محترقه تهران و سایر شهرهای مرکزی کشور بوده است.
وی ادامه داد: بیشتر اقلام محترقه از شهرهای سراوان و چابهار کشف شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای پلیس به منظور جلوگیری از ناهنجاریهای رفتاری و حرکاتی که سبب مزاحمت در شب چهارشنبه سوری شود از ظهر سه شنبه تا نیمه شب آن در حالت آماده باش بوده و با افراد خاطی نیز به طور جدی برخورد می شود.
** طرح نوروزی پلیس

سردار رحیمی اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس از فردا با همکاری تمام دستگاه ها و به طور هماهنگ با سایر نقاط کشور در سیستان و بلوچستان نیز آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نبود آزاد راه، دو طرفه بودن بیشتر جاده ها و وجود تنها20 درصد بزرگ راه در سیستان و بلوچستان در طرح نوروزی موارد امنیتی جاده ها در نظر گرفته شده و عیب محورها رفع خواهد شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: میزان تلفات جاده ای در سال جاری در همسنجی با سال قبل 108 نفر کاهش داشته است.
سردار رحیمی بیان کرد: پلیس استان با آمادگی کامل تا پایان تعطیلات نوروزی آماده خدمات رسانی به افراد بخصوص مسافران در مسیرهای ارتباطی است.
وی افزود: مرکز فوریت های پلیس (110) نیز بصورت شبانه روزی در خدمت مردم است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مرکز مانیتورینگ فرماندهی انتظامی استان که چندی قبل راه اندازی شده نیز به طور کامل آماده کنترل و ارائه خدمات به مردم در سطح شهرها و مسیرهای ارتباطی است.
سردار رحیمی تصریح کرد: به منظور ایجاد امنیت بیشتر در استان، در کنار ایستگاه های بین راهی و نیز در محل برپایی چادرهای هلال احمر نیروهای پلیس مستقر خواهند شد.
**حمل اسباب و اثاثیه در ایام نوروز ممنوع است
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: حمل اسباب و اثاثیه منزل به منظور جلوگیری از سرقت منازل در ایام تعطیلات نوروزی ممنوع است.
سردار رحیمی خاطرنشان کرد: افرادی که قصد سفرهای نوروزی دارند باید اصول مراقبتی را رعایت کنندتا از سرقت منزل آنان توسط افراد سودجو جلوگیری شود.
وی افزود: مردم سعی کنند در این ایام اقلام قیمتی همچون جواهرات را در خانه نگذارند و در صورت امکان خانه خود را به یکی از وابستگان یا همسایگان بسپارند.
**اقدامات پلیس در سالی که گذشت
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: میزان سرقت های انجام شده در استان در 12 ماه گذشته در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش یافته در حالی که تا پیش از این آمار سرقت ها روند افزایشی داشته است.
سردار رحیمی با اشاره به پیشرفت های خوب در زمینه کشف سرقت ها تصریح کرد: 48 درصد از سرقت های مسلحانه، 71 درصد سرقت های به عنف، 76درصد سرقت های مغازه و 85درصد سرقت ها منازل در سالجاری در سیستان و بلوچستان کشف شده است.
وی ادامه داد: همچنین 93 درصد از سرقت های اتومبیل، 78 درصد سرقت های اثرگذار و 93 درصد از سایر سرقت ها نیز در سالجاری کشف شده که در مجموع میزان کشف کل وقوع سرقت ها با روند افزایشی روبرو بوده و میزان کل آن 86 درصد است.
وی بیان کرد:بیش از 83 تن مواد مخدر در سالجاری توسط نیروی انتظامی کشف شده که در همسنجی با میزان مدت مشابه سال گذشته 91درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین پنج تن و 400 کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر صنعتی در این مدت که قصد خروج از کشور را داشتند کشف شده است.
سردار رحیمی ادامه داد: 461 مورد عملیات پلیس برای انهدام باندهای مواد مخدر در استان انجام شده که در همسنجی با سال قبل 12 درصد رشد داشته و 107 باند بزرگ مواد مخدر نیز در این مدت منهدم شده است.
وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سیستان و بلوچستان نیز 61 درصد نسبت به سال قبل آن رشد داشته و میزان خودروهای توقیفی و متهمان دستگیر شده در این زمینه نیز به ترتیب 40 و 28 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: میزان رضایتمندی مردم از سامانه 110با 3 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 93 درصد در سالجاری رسیده است.
سردار رحیمی خاطرنشان کرد: براساس آمار تماس های سامانه 197 میزان رضایت مردم از پلیس از ابتدای سالجاری تاکنون در همسنجی با میزان مشابه سال قبل 112درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: میزان انتقاد مردم از پلیس در این استان نیز در سالجاری نسبت به سال گذشته 26 درصد کاهش داشته است.
**چهار راه رسولی زاهدان
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: یک نزاع در بازار چهار راه رسولی زاهدان در هفته های قبل انجام شد که افراد خاطی و نیز افرادی که آتش سوزی در آن راه انداخته بودند دستگیر شدند.
سردار رحیمی بیان کرد: یگان های ویژه پلیس ایام عید نوروز با توجه به مراجعه حجم زیاد مسافران به بازار چهارراه رسولی زاهدان در آن مستقر می شوند.
وی افزود: علاوه بر تقویت پلیس در ایام نوروز در تمام بخش های بازار چهار راه رسولی تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.
با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
استعدادهای کشف نشده سیستان بلوچستان زیبا و دیدنی