فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



انتخاب دبیر هیأت رسیدگی به مؤسسات قرآنی به سازمان تبلیغات سپرده شد


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، بحث ادغام اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی یکی از اموری است که چند سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار داشته است.

سال گذشته در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که 2 اسفندماه برگزار شد، محل دبیرخانه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات و تشکل‌های قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد.

این هیأت موظف است تمامی فعالیت‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآنی را ساماندهی کند؛ همچنین هدایت، نظارت و صدور مجوزها بر عهده این هیأت قرار گرفته است.

البته انتخاب دبیر به وزارت ارشاد سپرده شده بود که به گفته مسئولان سازمان دارالقرآن با توجه به اینکه دبیرخانه در سازمان تبلیغات باید مستقر می‌شد امکان انتخاب دبیر توسط نهاد دیگری جز سازمان تبلیغات اسلامی امکان‌پذیر نیست.

بر همین اساس «حسین بهبودی» مدیر امور استان‌های سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبات بیست‌وهفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار داشت: در جلسه اخیر موضوع تعیین دبیر هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته محل دبیرخانه هیأت در سازمان تبلیغات اسلامی به تصویب رسید، افزود: وقتی محل دبیرخانه در سازمان تبلیغات باشد به صورت عملی نمی‌توان انتظار داشت که دبیر را سازمان و نهاد دیگری انتخاب کند بر همین اساس ما طبق قانون پس از گذشت 6 ماه از مصوبه قبلی اعتراض خود را اعلام و پیشنهاد اصلاح آن را مطرح کردیم که با موافقت نیز روبرو شد.

بهبودی از تصویب انتخاب دبیر هیأت رسیدگی به مؤسسات قرآنی توسط سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: در جلسه اخیر در نهایت آقای مخبر دزفولی دبیر شورای انقلاب فرهنگی با جمع‌بندی نظرها اعلام کرد که انتخاب دبیر هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی سپرده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتخاب دبیر توسط سازمان تبلیغات منوط به جلب آرای اکثریت اعضا است، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی دبیر را پیشنهاد می‌کند و در هیأت صلاحیت فرد پیشنهادی برای دبیری این هیأت به رأی گذاشته می‌شود.

بهبودی با بیان اینکه مقرر شد در جلسه بعدی شورای توسعه فرهنگ قرآنی وظایف دبیر هیأت رسیدگی به امور مؤسسات ارائه شود، گفت: ما موظف هستیم وظایف دبیر هیأت را تا جلسه بعدی یعنی 23 بهمن‌ماه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه دهیم تا در آنجا به تصویب برسد؛ با این اقدام سلایق شخصی کمتر در فعالیت‌های هیأت دخیل خواهد بود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/BD907X


ویدیو مرتبط :
توصیۀ به مردم برای سپرده گذاری در مؤسسات مالی