کشف 240 تن میوه قاچاق در هرمزگان


فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 240 تن میوه قاچاق در مدت 11ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خلیج فارس، سردار عزیزالله ملکی افزود: 31 قاچاقچی که با سوء استفاده از اسناد گمرکی توسط کانتینرهای یخچال دار، تحت پوشش میوه‌های لوکس، اقدام به قاچاق میوه می‌کردند با هوشیاری ماموران پلیس دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: میوه‌های قاچاق که تحت کنترل و نظارت مقامات جهاد کشاورزی و بهداشت قرار نمی‌گیرند زمینه گسترش بیماری‌های گیاهی و آفات نباتی را فراهم و باعث مشکلات جدی در چرخه سلامت جامعه می‌شوند.

ملکی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 22 تن چای قاچاق به ارزش ریالی 40 میلیارد ریال از یک متهم کشف شد. امسال با کشف این محموله، مجموع کشفیات چای قاچاق به 70 تن به ارزش 140 میلیارد ریال می‌رسد که 95 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ارتباط 42 متهم، دستگیر و 32 دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

وی، 90 درصد قاچاق میوه و چای را از طریق مبادی رسمی با سوء استفاده از اسناد گمرکی عنوان کرد و گفت: قاچاقچیان با سوء استفاده و خلاء قانون، اسناد گمرکی را چندین نوبت مورد استفاده قرار می‌دهند.

ملکی همچنین از کشف 16 هزار و 322 دست ظروف آشپزخانه به ارزش 20 میلیارد ریال در 24 ساعت گذشته از سه دستگاه کامیون کانتینردار خبر داد و گفت: در این ارتباط پنج متهم دستگیر شدند.

رییس پلیس هرمزگان، شیوه عملکرد قاچاقچیان را اظهار کردن خلاف واقع و با تغییر نام کالا عنوان کرد و گفت: این ترفند به منظور کاهش هزینه‌های گمرکی از سوی قاچاقچیان اعمال می‌شود.

ملکی از کشف 490 هزار عدد ظروف آشپزخانه در مدت 11 ماهه امسال خبر داد و گفت: ارزش این محموله ها 1600 میلیارد ریال بوده است که در این ارتباط 345 نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه ارزش دو پرونده قاچاق که در 24 ساعت گذشته کشف شده است 60 میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد: امسال در مجموع کالای قاچاق به ارزش 6800 میلیارد ریال از مبادی رسمی کشور کشف شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کشف 100 تن داروی قاچاق